اجتماع بزرگ رهروان زینبی در اردبیل برگزار شد + گزارش تصویری

همزمان با سومین روز شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) و شهادت امام چهارم زین العابدین (ع) بانوان اردبیلی در اجتماعی باشکوه بر رهروی حضرت زینب (س) تاکید کردند.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۸۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

اجتماع بزرگ رهروان زینبی در اردبیل برگزار شد + تصویری

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این مراسم که در مزار شهدای گمنام اردبیل با محوریت شعار «بشتابید برای یاری زینب(س)» برگزار شد، شرکت کنندگان با ندای «لبیک یا زینب» در کنار حفظ حریم حجاب و عفاف از مسئولان خواستند؛ حریم دار این گوهر گرانبهای جامعه اسلامی باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: شاخصه حضرت زینب در کنار دفاع از حریم ولایت پاسداری از مبانی ارزشی به ویژه حجاب و عفاف بوده که دشمن را در رسیدن به هدف شوم خود در ذلیل نشان دادن خاندان عصمت و طهارت یاری کرده است.

حجت الاسلام مهدی ستوده خاطرنشان کرد: پیام رسان دشت نینوا به خوبی توانست پیام نهضت حسینی را به نسل های بعدی منتقل کرده و به وصیت برادرش حضرت سیدالشهدا(ع) در نشان دادن حرمت و عظمت زن مسلمان جامه عمل بپوشاند تا در عین سختی ها و مصایب جلوه ای از غیرت دینی و ارزشی را نیز به نمایش بگذارد.

وی گفت: در عصر معاصر که جاهلیت مدرن در رفتار و ظاهرسازی ها را شاهدیم دشمن بی پرده می خواهد جوانان و نوجوانان ما را از رفتار و کرامت عفیفانه دور کرده و از مسیر فاطمی و زینبی جدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: در این شرایط حساس نقش خانواده ها به ویژه مادران در سنگر تربیت زینبی باید به نحوی باشد تا دختران ما در کنار آراستگی به فضایل معنوی و ارزشی بتوانند از آسیب ها و نگرانی های اجتماعی به دور باشند.

ستوده ادامه داد: نقش آفرینی امروز در عرصه تربیت کمتر از جهاد ایثار و شهادت طلبی رهروان حقیقی دشت نینوا نیست و ما امروز به همراه زنان ارزشمدار با زینب (س) عهدی دوباره می بندیم که اجازه نخواهیم داد غیرت دینی جامعه ما کمرنگ بوده و یا نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

نظیر این اجتماع در سومین روز از یوم شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در سایر شهرهای استان اردبیل نیز برگزار و زنان رهرو زینبی با تاکید بر حفظ حریم خانواده و عفاف و حجاب بر تحکیم این بنیان های اصیل تاکید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار