مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان :

امام سجاد علیه السلام اسوه تمام عیار صبر و شکیبایی و روشنگری است

امام سجاد علیه السلام اسوه تمام عیار صبر و شکیبایی و روشنگری است .
کد خبر: ۹۵۳۰۳۵۲
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

حجت الاسلام عمرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان در گفتگو باخبر نگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام گفت: علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، مشهور به امام سجاد و زین العابدین، چهارمین امامشیعیان و مدت امامت وی ۳۴ سال بود. امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضور داشت؛ ولی به علت بیماری، در جنگ شرکت نکرد. لشکر عمر بن سعد پس از شهادت امام حسین(ع) او را همراه اسیران کربلا به کوفه و شام بردند. خطبه امام سجاد در شام باعث آگاهی مردم از جایگاه اهل بیت شد.

وی افزود :امام سجاد(ع) در مسجد شام خطبه‌ای خواند و خود و پدر و جد خویش را به مردم شناساند و به شامیان گفت که آنچه یزید و کارگزاران او بر زبان‌ها انداخته‌اند، درست نیست. پدر او خارجی نیست و نمی‌خواسته است جمعیت مسلمانان را بر هم بزند و در بلاد اسلام فتنه برانگیزد. او برای حق و به دعوت مسلمانان به پاخاست تا دین را از بدعت‌هایی که در آن پدید آمده، بزداید و به سادگی و پاکی عصر جدّ خود برساندبدین ترتیب ایشان اسوه بی بدیل صبر و شکیبایی و روشنگری و تبیین حقایق است .

عمرانی درپایان خاطر نشان کرد:امام سجادعلیه السلام  دارای فضائل بسیاری بود. برای نمونه ازعبادت و کمک به فقرای او موارد متعددی گزارش شده است. امام نزد اهل سنت نیز جایگاه والایی داشته و آنها علم و عبادت و ورع او را ستوده‌اند.

ارسال نظرات