در امام زاده محمدحنفیه روستای بابا احمدی برگرارشد؛

مراسم سوگواری عاشورای حسینی

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام حسین علیه السلام‌ و یاران با وفایش همزمان‌ با اقامه نماز صبح در حرم مطهر امام زاده محمد حنفیه روستای بابا احمدی شهرستان‌فلارد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۹۶۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ با تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش را به محضر امام زمان ارواحنافداه و شیعیان و محبین آن حضرت،گفت: امیدوارم خداوند متعال توفیق سربازی در مکتب امام حسین علیه السلام را شامل حال ما بگرداند.

حجت الاسلام محمود خیری ادامه داد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برای به دست آوردن دنیا و رقابت با یزید لعنت الله علیه نبود بلکه همانگونه که خودشان فرمودند برای امر بمعروف و نهی از منکر قیام کردند.

وی اظهار داشت: یزید لعنت الله علیه در حالی که ادعای جانشینی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم را داشت علنا شراب می خورد و خون انسان های بیگناه را به زمین می ریخت و آشکارا فسق و فجور می کرد و سودای نابودی دین اسلام و از بین بردن احکام دین خدا را داشت لذا حضرت امام حسین علیه السلام به عنوان پاسدار حقیقی دین در مقابل ظلم یزید و یزیدیان مردانه ایستادند و جان خود و فرزندانش را در این راه فدا کردند و دین خدا با فداکاری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران و فرزندانش استوار گردید و امروز ما هرچه داریم از عاشورا داریم.

امام جمعه فلارد ادامه داد: درس بزرگ قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به بشریت ایستادگی در مقابل ظلم، ستم  و انحراف از حق و حقیقت است.

حجت الاسلام خیری با قدر دانی از حضور پرشور جوانان در برنامه های مذهبی و ماه محرم گفت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در عزاداری های محرم امسال حقیقتی غیر قابل انکار است و این موضوع نشان دهنده ی حیات دین در قلب مردم است و مایه اصلی این حیات، عشق به حضرت سیدالشهدا علیه السلام و جاذبه و حرارت محبت امام حسین علیه السلام در قلب مردم است، این حقیر به سهم خود از همه عزاداران، خادمان، مداحان، وعاظ و مسئولین هیئات و هیئت های امناء تقدیر و تشکر می کنم اگر چه تشکر اصلی و اجر عزاداران از سوی خداوند متعال و آقا امام زمان ارواحنافداه خواهد بود.

وی، همچنین از برگزارکنندگان مراسم بازسازی واقعه عاشورا در شهرستان فلارد که با استقبال پرشور مردم مواجه شد و مسئولینی که در این اتفاق بزرگ فرهنگی همکاری و مشارکت داشتند تقدیر و تشکر کرد گفت: امیدوارم خداوند متعال این خدمات را باقیات الصالحات همگان و ذخیره قبر و قیامت قرار دهد. ان شاء الله

اقامه نماز صبح،تلاوت کلام نورانی، سخنرانی، ذکر مصیبت، قرائت دعای ندبه، نوحه سینه زنی و ضیافت صبحانه از دیگر برنامه‌های عزاداری شهادت حضرت امام حسین علیه السلام بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار