فرمانده سپاه استان زنجان:

پیام عاشورا مجاهدت، مقاومت و ایستادگی در مقابل کفر، ظلم و استکبار است

زنجان -فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه قیام اباعبدالله الحسین (ع) ادامه بعثت و غدیر بود گفت: پیام عاشورا مجاهدت مقاومت ایستادگی در مقابل کفر و ظلم استکبار است.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۲۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سردار جهانبخش کرمی، در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه خرمدره با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به مضمون حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» اظهار داشت: این حدیث ناظر بر این موضوع است که حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و هر کس در مسیر امام حسین (ع) و ولایت حرکت کند به سوی حق هدایت شده و نجات پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه قیام اباعبدالله الحسین (ع) ادامه بعثت و غدیر بود گفت: امام حسین (ع) همان چراغ هدایتی است که مسیر هدایت به صراط مستقیم را روشن کرد و برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور جامعه و حفظ دین قیام کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، بیان کرد: در زمانی که یزید فاسد و جنایتکار با عنوان امیرالمومنین تیشه بر ریشه اسلام میزد و عملاً اسلام را نابود می‌کرد، امام حسین (ع) قیام کرد و هر آن چه که داشت در راه حفظ اسلام، قرآن و دین خدا تقدیم کرد.

وی به سخنان امام حسین اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند‌ای شمشیر‌ها اگر با کشته شدن من دین اسلام زنده می‌ماند مرا در آغوش بکشید، زیرا دین اسلام این ارزش را دارد که حضرت رسول، ائمه و پیامبران مجاهدت کنند تا اسلام و قرآن زنده بماند.

سردار کرمی با بیان اینکه پیام عاشورا مجاهدت، مقاومت و ایستادگی در مقابل کفر و ظلم استکبار است تصریح کرد: ایثار، فداکاری و شعار هیهات من الذله مسیر مسلمانان را نشان می‌دهد که با دشمنان اسلام باید چگونه رفتار کرد.

وی با بیان اینکه عاشورا درس ولایت مداری برای همه روشن کرد گفت: پیامبر (ص) در اواخر عمر امت را به قرآن و عترت سفارش کردند، ولی در روز عاشورا تبلیغات روانی دشمن باعث شد حتی افرادی که امام حسین (ع) را در آغوش حضرت رسول دیده بودند با ایشان جنگ کنند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» که فرمودند از عبرت‌های عاشورا باید درس بگیریم گفت: امام خمینی (ره) همان اهداف غدیر و عاشورا را دنبال کردند که با مجاهدت مردم منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه سپاه باید انقلابی، عاشورایی و حسین وار از اسلام، انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن دفاع کند گفت: به لطف خداوند فرزندان غیور این ملت در سپاه و بسیج در طول دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی خوش درخشیده‌اند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات سرهنگ محمد امیرخانی قدردانی و سرهنگ محمدحسین سلیمی به عنوان فرمانده سپاه ناحیه خرمدره معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار