امام‌جمعه موقت یزد:

عزاداران حسینی اخلاص را سرلوحه عمل خود قرار دهند

امام‌جمعه موقت یزد گفت: برای عزاداری امام حسین (ع) اخلاص و توجه به اهداف قیام ایشان ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۰۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های امروز شهر یزد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) با اشاره به آیه‌ای از سوره احزاب که‌ای ایمان آورندگان تقوای الهی پیشه کنید، مهم‌ترین مصداق این مسئله را سخن درست و استوار خواند و گفت: در این صورت اعمالمان را خداوند اصلاح می‌کند و باعث آمرزیده شدن گناه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این آیه در راستای عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نازل شده است، اظهار کرد: فداکاری‌های امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان در واقعه محرم سال ۶۱ همچون مشعل فروزان و خروشانی است که جوامع بشری می‌توانند تا قیامت از آن استمداد و راهنمایی بطلبند.

مدرسی با بیان اینکه حقیقت قیام عاشورا در هیچ عقلی نمی‌گنجد، افزود: این حقیقت از ازل تا ابد اثرگذار است و آثار شهادت ایشان از ابتدا تا انتهای خلقت جاری است؛ عشق حسین (ع) نه‌تن‌ها در دل شیعیان جاری است، بلکه همه موجودات خلقت در عزای ایشان گریسته‌اند.

امام‌جمعه موقت یزد عزاداری و نوحه‌خوانی سیدالشهدا (ع) را افتخاری ارزشمند خواند و گفت: برای عزاداری ایشان خلوص نیت در اولویت قرار دارد؛ نباید راهی که امام حسین (ع) برای آن به شهادت رسیدند، فراموش شود.

وی با اشاره به نامه مکتوب امام حسین (ع) به محمد ابن حنفیه در راستای تبیین اهداف ایشان که قیام در راستای اصلاح امت رسول‌الله بود، بیان کرد: سیره من در امربه‌معروف و نهی از منکر، سیره رسول خداوند است و هدف من در این راستا احیای این سیره است.

مدرسی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای سیره امربه‌معروف و نهی از منکر در ایام محرم، تصریح کرد: نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی در ایام سوگواری امام حسین (ع) بایستی بر مبنای حقیقت و سخنان استوار برگزار شود؛ چنانچه کلمات مرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی باید بر پایه‌های استوار بنا شده باشد.

وی اقامه نماز اول وقت را از دیگر اهداف مهم امام حسین (ع) برشمرد و افزود: مفاد و اشعار نوحه‌ها بایستی مطابق با معارف اسلامی باشد؛ اگر کشور ما امروزه سرافراز است و دشمن در حقیقت عاشورا ضربه دیده به برکت عاشورای حسینی است.

خطیب نماز جمعه یزد با اشاره به تلاش‌های دشمن در راستای نابودی این حقیقت ناب، عاشورا را خروش حق علیه باطل خواند و اظهار کرد: امروزه دشمن درصدد است از هر روزنه‌ای علیه اسلام، تشیع و جمهوری استفاده کند و در این زمینه نفرت پراکنی کند.

وی ضمن محکوم کردن اقدام هنجارشکنانه کشور سوئد در سوزاندن قرآن، عنوان کرد: آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در این اقدام وقیحانه کشور سوئد زیر سؤال رفته است. یکی از هنر‌هایی که جمهوری انقلاب اسلامی داشت، این بود که چهره غرب را برملاتر کرد.

مدرسی افزود: استکبار جهانی به اسم آزادی بیان و حقوق بشر و احترام به عقاید، مردم دنیا را فریب می‌دادند که امروز ایران اسلامی آن‌ها را در جهان رسوا کرده است.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات
آخرین اخبار