خبرهای داغ:

تعظیم شعائر نشان از تقوای دل است

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه تعظیم شعائر نشان از تقوای دل است، گفت: احتزاز پرچم و تعلق ما به آن یک ظاهر دارد و یک باطن که اهمیت باطن آن است که زندگی همه ما را تحت تاثیر خود قرار داده است.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۵۶
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

تعظیم شعائر نشان از تقوای دل استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباس امینی، در آیین احتزاز پرچم مزین به نام امام حسین (ع) که در محل المان بین الحرمین واقع در شهرداری قدیم با حضور مسئولان ارشد شهرستانی و شهری برگزار شد، افزود: هنر‌های تجسمی و تعزیه خوانی می‌تواند انسان را به جایی ببردکه دل‌ها به آن تعلق دارد تا از آن تاثیر پذیرد.
او ابراز کرد: امید داریم تا همه کار‌های که در سطح شهرستان در حال انجام شدن است از مظاهر تقوا باشد تا ما بتوانیم نگهدارنده پیام‌های آن باشیم.
فضا سازی و سپاه پوش شدن شاهرود توسط شهرداری جای تقدیر دارد
حمیده محبی نیز اظهارکرد: هر ساله با نزدیک شدن به ماه محرم و عزای حسینی، فضا سازی و سیاه پوش کردن چهره شهر برای عموم مردم انجام می‌شود.
تعظیم شعائر نشان از تقوای دل استریاست شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه همکاران ما در مدیریت شهری از یک هفته قبل شروع به فضا سازی و سیاه پوش کردن شهر به مناسبت ماه محرم کرده اند، گفت: فضاسازی و استفاده از طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاه پوش شدن شهر نشان از عقیده و اعتقاد مردم شهر به اباعبدالله الحسین (ع) دارد.
او با بیان اینکه فضاسازی و استفاده از طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاه پوش کردن سطح شهر در ایام محرم و صفر توسط شهرداری ضرورت دارد، ابراز داشت: با برنامه ریزی دقیق مدیریت شهری اقدامات و برنامه‌های ارزشمندی در شهر صورت خواهد گرفت.
نوای "لبیک یا حسین"مردم عزادار شاهرود را حسینی کرد
محسن احمدی نیز با بیان اینکه نتایج درخشان نهضت امام و درس‌های آموزنده‌ی آن بسیار گستره است، ابراز داشت: فرهنگ نهضت امام حسین (ع) و مکتب شهادت، آزادگی، گنجینه پر مایه و پر توانی است که در هر عصری سلحشوران قهرمانی را از جمله، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) پرورانده است که می‌توان بهره‌ی فراوانی، چون آزادگی از آن گرفت.
تعظیم شعائر نشان از تقوای دل استشهردار شاهرود با اشاره به اینکه آئیین اهتزاز بیرق عزا چندین سال متوالی است که توسط شهرداری در شهر اجرایی می‌شود، گفت:هر جامعه‌ای همواره در پی یافتن الگو‌هایی است که با پیروی از آن راه سعادت و کمال را می‌پیماید و نهضت عاشورا از جمله با شکوه‌ترین و مناسب‌ترین این، الگو‌ها است.
او با بیان اینکه مکتب حسینی الگویی برای جامعه بشریت به خصوص مسلمین و شیعیان است که باید از آن بهره کامل را برد، اظهار داشت: امیدوارم در این ماه و توسل دوچندان به آن حضرت فرصتی برای تفکر این قیام ارزشمند فراهم شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار