مدیرکل انتقال خون ایلام؛

بیش از 4 هزار واحد خون‌گیری در استان

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار هزار واحد خون‌گیری در ایلام شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۰۷۱
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون ایلام صبح سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد مراجعه‌ برای اهدای خون ۸.۹۴، میزان خون‌گیری ۶.۴۱ درصد و اهدای خون بانوان نیز ۱۹.۶۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد پنج هزار و ۴۰۹ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان ایلام مراجعه کرده‌اند که از این تعداد مراجعه‌کننده، چهارهزار و ۴۲۷ واحد خون‌گیری انجام شده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: همچنین خون‌گیری از اهداکنندگان مستمر ۲۵.۳۳ درصد رشد داشته است.

عاصم آبادی با تأکید بر اینکه، حضور داوطلبانه مردم شریف و نوع‌دوست استان ایلام برای اهدای خون مایه دلگرمی بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی است، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم جهت خون‌گیری در ایام محرم و صفر در غالب پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» با نوبت‌بندی‌های سه‌گانه اندیشیده شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف این پویش باتوجه‌به اولویت جذب جوانان و بانوان برای اهدای خون، استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

مدیرکل انتقال خون افزود: باتوجه‌به نزدیک بودن به ایام اربعین و تردد بالای زوار از جاده‌های استان و احتمال بالای تصادفات جاده‌ای تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی خون در بیمارستان امام حسین (ع) مهران از طریق هماهنگی با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای ارسال هوایی خون به مهران و دهلران اندیشیده شده است.

 

عاصم آبادی گفت: تیم انتقال خون در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین حسینی جهت خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و ارسال سریع خون در صورت بروز تصادفات مستقر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار