خبرهای داغ:
مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه الحاقی مرکز ترومای استان

پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه الحاقی مرکز ترومای استان
خورشیدی عنوان کرد: از دو سال پیش تاکنون، پروژه الحاقی بیمارستان شهید رجایی با ۴۰ درصد پیشرفت، سرعت خوبی داشته است و در حال حاضر در سطح ۷۸ درصد است
کد خبر: ۹۵۲۸۰۳۱
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، دکتر محمدعلی معصومی فر، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه در قالب اردوی راویان پیشرفت با بیان اینکه این دستگاه از آخرین فناوری روز دنیا در زمینه آنژیوگرافی بهره مند است؛ افزود: بسیاری از تشخیص‌های پزشکی در زمینه قلبی و عروقی از طریق دستگاه مذکور، قابل ‌پیگیری است و پاسخگوی نیازهای بیماران در استان‌های مجاور نیز خواهد بود.

وی تأکید کرد: هنگام نیازسنجی و اعلام آمادگی‌های بیمارستان‌ها در استان‌های مختلف، مرکز آموزشی و درمانی ولایت، کلیه استانداردها برای دریافت این دستگاه را داشته است.

پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه الحاقی مرکز ترومای استان

مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در بازدید از مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی، با اشاره به اینکه جذب منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه این مرکز، به عنوان مرکز ترومای استان قزوین، گفت: از دو سال پیش تاکنون، با ۴۰ درصد پیشرفت، سرعت خوبی داشته است و در حال حاضر در سطح ۷۸ درصد است.

مهندس وحید خورشیدی بیان کرد: کل این مجموعه، در ۱۳ هزار مترمربع تأسیس شده است که ۲۰۰۰ متر آن، زیربنای مجموعه است و کل مجموعه در هفت طبقه تأسیس خواهد شد.

این مسئول با بیان این که از آخرین امکانات موجود برای بالا بردن کیفیت این مرکز درمانی استفاده می‌شود؛ گفت: در اتاق‌های عمل، از رنگ‌های استریل استفاده شده است و برای تهویه هوای این مجموعه هم از امکاناتی استفاده می شود که تا حدود ۴۰ درصد از مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

مهندس خورشیدی با بیان این موضوع که در سفر رییس ‌جمهور به استان قزوین، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات، تخصیص‌یافته است و در فازهای بعدی، باقی مانده آن وصول خواهد شد.

رفع مشکل اورژانس مرکز آموزشی و درمانی قدس با تأسیس بخش الحاقی

مدیر مرکز آموزشی و درمانی قدس هم در بازدید از این مجموعه درمانی اظهار کرد: این مرکز، مشکلات مختلف زیربنایی داشته است، اما یکی از مشکلات اساسی آن بخش اورژانس بود که معمولاً علاوه بر استفاده از تخت‌ها مجبور می‌شدیم بیماران را در راهرو پذیرش کنیم.

محمود رجبی گفت: بخاطر این فضای نامناسب، در سال ۹۸، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به‌منظور رفع مشکل، ساخت پروژه الحاقی را برای این مرکز آغاز کرد و در حال حاضر، در دو فاز، موفق شده ایم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اذعان به اینکه هم‌اکنون اورژانس این مرکز، وضعیت مناسب‌تری دارد و ظرفیت آن نیز که پیش‌تر ۱۵ تخت بود، افزایش یافته است؛ گفت: ساختمان الحاقی، در سه طبقه، و هر طبقه ۲۰۰ مترمربع است که مجموعاً ۶۰۰ مترمربع به فضای مرکز اضافه شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار