مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

لزوم رعایت نكات ایمنی و مدیریت مصرف برق در مراسم عزاداری

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: به منظور پیشگیری از تحمیل فشار بر شبکه توزیع برق و بروز حوادث ناگوار هیئت‌های حسینی ضمن رعایت نکات ایمنی، از تجهیزات مناسب در تامین روشنایی مجالس عزاداری استفاده کنند.
کد خبر: ۹۵۲۷۸۵۵
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عباس حسامی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و لزوم رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف، اظهار کرد: باتوجه‌به قرارداشتن در ایام تابستان، افزایش میزان استفاده از سیستم‌های سرمایشی و به تبع آن افزایش مصرف برق موجب بروز ناترازی‌هایی در شبکه توزیع می شود.
وی با بیان اینکه بحث صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در زندگی جزو اولویت‌ها بوده و درآموزه‌های دینی نیز بر آن تأکید شده است، افزود: یکی از لازمه‌های تحقق این موضوع نهادینه‌کردن فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه بوده که این امر نیز بدون همراهی مردم میسر نمی‌شود.
حسامی با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم، اضافه کرد: در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه در جامعه، هیئت های حسینی نقش موثری می توانند ایفا کنند و با مدیریت مصرف، استفاده از تجهیزات مناسب و موکول کردن مصارف به ساعات بعد از اوج بار، از تحمیل فشار بر شبکه توزیع برق پیشگیری کنند.
وی با بیان اینکه اسراف خلاف شعائر مذهبی است خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین روشنایی موردنیاز مجالس عزاداری هیئت‌های حسینی می‌توانند با نصب لامپ‌های کم‌مصرف و استفاده نکردن از لامپ‌های پرمصرف ، ضمن صرفه‌جویی و مدیریت بهینه از بروز اختلال‌ها در شبکه توزیع برق جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با تأکید بر استفاده‌نکردن از تجهیزات و تیرهای برق به‌عنوان نگهدارنده داربست‌های فلزی، گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار هنگام عبور از زیر خطوط برق فشارقوی و فشارضعیف،دسته های عزاداری از لوله‌های بلند فلزی برای علم‌ها و پرچم‌های عزاداری استفاده نکنند.
وی با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف برق خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از حوادث ناخواسته ناشی از خطرات شبکه‌های توزیع برق لازم است هیئت‌های حسینی در مسیر حرکت خود حریم شبکه و حداقل فاصله مجاز با تأسیسات برق را رعایت کنند تا از بروز حوادث ناگوار برق‌گرفتگی جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز آماده هر گونه همکاری در تأمین برق مطمئن و ایمن به عزاداران محترم اباعبدالله بوده و همکاران این شرکت در دفتر ایمنی و گروه مدیریت مصرف آماده ارائه هر گونه مشاوره به هیئت‌های عزاداری هستند.

ارسال نظرات