همزمان با هفته بهزیستی

۴۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قم واگذار می شود

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: به مناسبت آغاز هفته بهزیستی ۴۶ واحد مسکونی در روز‌های آینده به متقاضیان واجد شرایط اداره کل بهزیستی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۸۳۳
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

۴۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قم واگذار می شود

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم؛  مدیرکل بهزیستی استان قم در نشست خبری بمناسبت آغاز هفته بهزیستی با بیان اینکه  ۳۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات این اداره کل هستند گفت: از این تعداد چهار هزار و ۴۶۴ نفر متقاضی مسکن در نهضت مسکن ثبت نام کردند.

وی افزود: تا پایان هفته بهزیستی کلنگ طرح ۱۰۲ واحدی مسکن خانواده‌های معلول قم هم به زمین خواهد خورد.

میره‌ای حفظ کرامت و نیاز سنجی معلولان را از اهداف مهم این اداره کل برشمرد و افزود: تامین مسکن، پرداخت هزینه‌های معیشتی زندگی، تامین لوازم توانبخشی و پرستار از جمله خدماتی است که به جامعه هدف اراره کل بهزیستی ارائه می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته کمک‌های خیرین ۴۳ درصد رشد داشته و با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی و اعتبارات نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به افراد واجد الشرایط پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد معلولان تحت توانبخشی را ۲۵ هزار و پانصد نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵هزار معلول شدید و غیر شدید در قم ثبت شدند که فقط برای هزار نفر محل نگهداری وجود دارد.

وی در ادامه به راه‌های ارتباط تلفنی با این اداره کل داشت و افزود: خط ۱۲۳ برای اورژانس اجتماعی خط ۰۹۶۳۷ مشاوره در حوزه اعتیاد و خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره تلفنی در حوزه خانواده برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

میره‌ای از مردم و خیرین خواست مبالغ نقدی خود را برای حمایت از جامعه معلولین استان به شماره کارت ۶۳۶۷،۹۵۷۰،۷۶۱۸،۲۵۸۸ و کد دستوری ستاره ۷۲۴ ستاره ۹۰، ۹۰ مربع واریز کند.

هفته بهزیستی از بیست و چهارم تا ۳۰ تیر ماه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار