مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور:

قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند

زنجان - مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند و قرارگاه‌ها باعث ایجاد هماهنگی بین فعالیت گروه‌های جهادی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۶۱
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، دوره آموزشی و توانمندسازی رسم هجرت ویژه قرارگاه‌های عملیات جهادی دوره مقدماتی شهید سلیمانی با حضور جهادگران در استان زنجان برگزار شد.

قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند

علی ایل‌بیگی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که به برکت انقلاب شروع شد و ثمرات زیادی هم به دنبال داشته، اردوهای جهادی است اظهار داشت:گروه‌ های جهادی بدون هیچ چشم‌داشتی در حال خدمت به مردم مناطق محروم هستند و برای آبادانی و از بین بردن فقر تلاش می‌کنند.

وی افزود: وظیفه گروه های جهادی خدمت به مردم است و در این میان باید قرارگاهی عمل کنند تا کارها ثبات و تداوم داشته باشد بنابراین در تمام استان‌های کشور اقدام به برگزاری دوره‌های مقدماتی شهید سلیمانی کرده‌ایم که بعد از دور مقدماتی دوره عالی برگزار خواهد شد.

قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: این دوره‌ها شامل جریان شناسی، ساختار و وظایف قرارگاه‌های عملیات جهادی،ارائه مدل و الگوی قرارگاه نمونه کشور،قرارگاه‌های جهادی و اهمیت رسانه است.

وی به هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: این مبانی به جهادگران ارائه می‌شود تا عملکرد خوبی برای ایجاد حرکت عمومی، گفتمان سازی و خدمت رسانی بهتر داشته باشند.

ایل بیگی با بیان اینکه قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند اضافه کرد: قرارگاه علاوه بر همسو کردن کارهای گروه‌های مردمی و خیرین، بستر مناسبی برای نهادها و دستگاه‌های دولتی است تا بتوانند نسبت به شناخت مسائل مردم آگاه و برای حل آن حمایت‌های لازم را داشته باشند.

قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند

وی گفت: در یکی از استان‌ها طرح قرارگاه به صورت پایلوت اجرا شد که از ۶۳ قرارگاه راه اندازی شده فقط ۳۴ قرارگاه فعال بودند، بنابراین مشکلات از جمله عدم پشتیبانی گروه‌های جهادی، عدم ارتباط، حمایت و ضعف در کار این گروه‌ها مشاهده شد و به دلیل ناهماهنگی نیز مانند گروه‌های جهادی فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: بنابراین طرحی پایه ریزی شد و شبکه کامل به وجود آمد تا مشکلات گروه‌های جهادی حل شده و قرارگاه‌ها تبدیل به شبکه واقعی اجرایی شوند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور ابراز داشت: در کشور یک قرارگاه مرکزی، ۳۲ قرارگاه استانی، ۱۰۰ قرارگاه پهنه‌ای، بیش از ۵۰۰ قرارگاه منطقه‌ای و بیش یک هزار قرارگاه محلی وجود دارد که مشغول فعالیت هستند.

قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند

وی بیان کرد: برای بالا بردن توان گروه‌های جهادی شبکه مجمع و شبکه قرارگاه راه‌اندازی شد که شامل بخش اندیشه ورزی و همچنین بازوی اجرای بسیج سازندگی بوده و در حال حاضر با تشکیل قرارگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی به سراغ قرارگاه‌ها برای کار می‌آیند و با تجمیع شدن گروه‌های جهادی در یک قرارگاه مانند یک مشت محکم عمل می‌‌شود.

ایل بیگی با بیان اینکه در قرارگاه انواع کمیته‌های خدمات رسان از جمله سپاه منطقه، بسیج سازندگی و شبکه مجمع و کارگروه تخصصی پیش بینی شده گفت: با کمک و همکاری این کمیته‌ها مشکلات گروه‌های جهادی مرتفع می‌شود و همچنین کارگروه‌های تخصصی بازوان قرارگاه هستند.

وی در ادامه‌ افزود: با اشاره به اینکه اوج فعالیت گروه‌های جهادی در تابستان و عید است که اوقات فراغت دانشجویان و دانش‌آموزان است گفت: با ایجاد قرارگاه‌ها و هماهنگی بین آنها فعالیت به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال خواهد بود.

قرارگاه‌ها بازوی اجرای بسیج سازندگی و مجامع در کارهای جهادی هستند

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی به اهمیت رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه ابزاری اثرگذار است که می‌تواند هم امیدآفرینی ایجاد کند و هم باعث دیده شدن و تبلیغ کارهای گروه‌های جهادی شده و این کار تبدیل به حرکت عمومی و باعث اتصال جوانان به گروه‌های جهادی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار