در حاشیه نمایشگاه عملکرد و پیشرفت تحقق مردم سالار؛

اقدامات اثرگذار پایگاه کلهری قم از بسترسازی اشتغال و ازدواج تا اعزام گروه‌های جهادی و برنامه‌های فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی

فرمانده پایگاه شهید کلهری در حاشیه نمایشگاه تحقق محلات اسلامی ضمن تشریح اقدامات این پایگاه با خبرنگار بسیج به گفت و گو پرداخت.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۳۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹


اقدامات اثرگذار پایگاه کلهری قم از بسترسازی اشتغال و ازدواج تا اعزام گروه‌های جهادی و برنامه‌های فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مهدی مهری فرمانده پایگاه شهید کلهری در نمایشگاه تحقق محلات اسلامی ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌های شاخص محله یک مسکن مهر پردیسان عنوان کرد: از شاخص‌ترین فعالیت‌های مسجد محوری ارتباط و ورود به مجتمع‌های مسکونی محله است.

وی افزود در این محله ۲۸ مجتمع با بیش از دو هزار واحد مسکونی وجود دارد که در تمامی مجتمع‌ها برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با حمایت و پشتیبانی مسجد و پایگاه برگزار می‌گردد.

مهری ادامه داد: از مهم‌ترین فعالیت‌های دیگر قرارگاه فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی (ع) می‌توان از ترویج ازدواج آسان یاد کرد. در این راستا کارگاه‌های آموزشی ازدواج و مشاوره‌های رایگان قبل ازدواج ویژه جوانان برگزار می‌شود. در سه ماه گذشته بحمدالله ۱۴ زوج مراسم عقدشان در محیط مسجد برگزار شد با توجه بر اینکه این زوج‌ها همه دهه هشتادی بودند.

مهدی مهری اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های مهم پایگاه و مسجد می‌توان به حضور فعال گروه‌های جهادی محله اشاره کرد. از جمله گروه جهادی شهید کلهری که با فعالیت‌های محله محور در بخش‌های مختلف اعم از استانی و خارج از استان و همچنین گروه جهادی تبلیغی با فعالیت‌های محله محوری نام برد.

مهری ادامه داد: در این سال‌ها با تاسی بر تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اشتغال جوانان، از یکسری مشاغل خانگی، معرفی و حمایت مشاغل از جوانان جویای کار هم از فعالیت‌های شاخصی است که می‌توان بر شمرد.

وی افزود: از شاخص‌ترین فعالیت‌ها پیرو تعامل گرایی می‌توان به تعامل با کارگروه بوستان طراوت بعنوان بزرگترین بوستان پردیسان اشاره کرد که تا کنون چند برنامه با حضور و استقبال حداکثری مردم ساکنین محله یک و ساکنین پردیسان برگزار شده است.

مهری تصریح کرد: محله حسنیه اعم از فعالیت‌های پایگاه برادران شهید کلهری، پایگاه خواهران کوثر و فعالیت‌های شورای فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی(ع) می‌توان بر رویش دهه نودی‌های پردیسان اشاره کرد. این رویش با حضور ۳۰۰۰ نفر از دهه نودی و هشتادی اعم از دختر و پسر در مراسمات مختلف به اجرای سرود می‌پردازند.

وی در پایان ضمن تقدیر از شورای فرهنگی اجتماعی مسجد، مجاهدت‌های کم نظیر بسیجیان پایگاه‌های شهید کلهری و کوثر در عرصه‌های مختلف، کارگروه‌های محله و کانون‌های فعال محله تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ دانیال قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار