خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

هدف از عاشورا و شهادت و ایثار در نگاه عرفانی، رسیدن به معبود است

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به نگاه عرفانی، نسبت به عاشورا و قیام امام حسین (ع) گفت: در این دیدگاه هدف از عاشورا و شهادت و ایثار رسیدن به معبود است.
کد خبر: ۹۵۲۷۱۴۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع پاسداران و سربازان شهرستان‌های رزن و درگزین پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و اظهار کرد: سه نوع نگاه نسبت به عاشورای حسینی و قیام امام حسین (ع) وجود دارد.

وی گفت: یک نوع نگاه نسبت عاشورا و قیام امام حسین (ع)، قیام بدون حماسه، بدون ایثار و بدون تشکیل حکومت دینی است که این دیدگاه همان چیزی است که دشمن و استکبار جهانی به دنبال آن است، چنان که رضاخان نیز در طول تاریخ و در هیئات مذهبی آن را دنبال می‌کرد، این دیدگاه همان دیدگاهی است که در فرقه شیرازی شاهد آن هستیم که به دنبال تشکیل هیئات بدون دخالت و نگاه سیاسی و بدون امر به معروف و نهی از منکر و تهی از فرهنگ ایثار و شهادت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: دیدگاه و نگاه دوم نسبت به عاشورا و قیام امام حسین (ع) بالعکس نگاه و دیدگاه اول است که به دنبال تشکیل حکومت دینی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است یعنی همان عاشورایی که مد نظر امام خمینی (ره) و رزمندگان دوران دفاع مقدس بود؛ عاشورایی که مکتب امام خمینی (ره) برگرفته از آن و الگوی محور مقاومت است که مانع از سلطه ظالمان و مستکبرین بر جوامع اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه سوم نسبت به عاشورا و قیام امام حسین (ع) نگاه عرفانی است، گفت: نگاهی که امام حسین (ع) در دعای عرفه آن را به تصویر کشیده است.

نجاری ادامه داد: در این دیدگاه هدف از عاشورا و شهادت و ایثار رسیدن به معبود است؛ در این دیدگاه می‌بینیم که با وجود تمام مصائب و بلایا و سختی‌های پیش آمده در قیام عاشورا هر چقدر به لحظه‌های شهادت امام حسین (ع) نزدیک می‌شویم صورت مبارک ایشان شاداب‌تر و پر نورتری می‌شود که شعر معروف «هر چه از دوست رسد نیکوست» گویای آن بوده و این همان است که حضرت زینب (س) با یک جمله آن را معرفی می‌کند«ما رأیت الا جمیلا».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار