مدیر بهزیستی شهرستان ری، قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان مطرح کرد:

پرداخت مستمری به 9500 مددجوی بهزیستی شهرستان ری/ پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال حق پرستاری به خانواده افراد ضایعه نخاعی

مدیر بهزیستی شهرستان ری به مناسبت هفته بهزیستی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری سخنرانی کرد. همچنین در مصلای شهرهای ، ری، حسن آباد فشافویه، باقرشهرو کهریزک میز خدمت برپا شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۱۲۸
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸

 

داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری،  ضمن تبریک آغاز هفته بهزیستی و  در پیش رو بودن ۲۵ تير ماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی و اشاره به شعار امسال مبنی بر؛ برای مردم،برای به زیستن ، به تشریح وظایف و اقدامات بهزیستی شهرستان ری در یک سال گذشته پرداخت.

مدیر بهزیستی شهرستان ری ادامه‌ داد: سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش های شهید بزرگوار دکتر فیاض بخش در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و در طول سالیانی که از انقلاب می‌گذرد خدمات فراوان و با ارزشی را به عموم مردم و جامعه هدف بهزيستی ارائه کرده است.

خادم ادامه داد:بهزیستی سازمان تخصصی و حمايتی است که متولی سلامت اجتماع بوده و در جهت تحقق مفاد اصول ۲۱،۳و۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

 مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه به  تشریح برخی از خدمات ارائه شده در سال گذشته توسط بهزيستی شهرستان ری پرداخت و گفت: در حال حاضر در شهرستان ری ۱۵ هزار توانخواه و جامعه هدف بهزيستی از قبیل معلولین ذهنی،  جسمی،  شنوایی ، بینایی وجود دارد و ما با افتخار در خدمت این عزیزان هستیم و به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این عزیزان مستمری از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود .

وی ادامه داد: ۲۴۰نفر از عزیزان توانخواه دارای تحصیلات دانشگاهی میباشند که صفر تا صد شهريه این بزرگواران توسط سازمان بهزيستي پرداخت شده است و حدود ۷۰۰ نفر افراد ضایعه نخاعی وجود دارند که ماهيانه مبلغ ۱۵ میلیون ریال حق پرستاری به خانواده های آنان پرداخت می‌شود که جمعا ۱۱۰ میلیارد ریال حق پرستاری پرداخت گرديد و خانواده هایی که که شرایط نگهداری معلولین را ندارند توسط سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری شبانه روزی نگهداری می‌شوند که نزدیک به ۲ هزار نفر از این افراد در قالب بیمار سالمند،  معلول جسمی حرکتی ،  ذهنی و معتادین در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و در سال گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال بعنوان یارانه به مراکز نگهداری پرداخت شده است .

داود خادم در حوزه اشتغال نیز گفت :۳۹۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی در حوزه‌های مختلف حدود ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند و ۱۸۰ نفر نيز از پرداخت حق بیمه خويش فرمایی یا کار فرمایی برخوردار شده‌اند و بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال بعنوان حق بیمه پر اخت شده است.

خادم  با بیان اینکه علاوه بر این فعالیتها ،بهزیستی ده ها  فعالیت مختلف دیگر به  جامعه هدف ارائه می کند ، گفت: مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم ،بخش های دولتی و غیر دولتی و دیگر  سازمان ها هستند  ،لذا بهزیستی با توجه به فعالیتهای مختلف و متنوعی که انجام می دهد برای خدمت بهتر به جامعه هدف و مردم ،نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاهها ،ادارات ،نهادها و خیرین عزیز است.

وی در پایان خطاب به مسولین و مدیران دستگاههای دولتی ، اجرایی و اماکن عمومی گفت: مناسب سازی اماکن و معابر عمومی حق مسلم معلولین ، جانبازان و سالمندان عزیز است و خواهان عمل کردن  نهاد ها و دستگاههای اجرایی به وظیفه اجتماعی خود در جهت استاندارد و مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای معلولان ، جانبازان و سالمندان عزیز شد.

بعد از پایان آئین عبادی،  سیاسی نماز جمعه مدیر و کارشناسان بهزیستی شهرستان ری پاسخگوی سوالات و درخواست های مردمی بودند

 

خاطر می‌شود هم زمان با برگزاری نماز جمعه شهرری کارشناسان اورژانس اجتماعی از ساعت ۱۰ صبح در مسیر ورودی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و مصلا مسقر شده و پاسخگوی سوالات نمازگزاران و زوار بودند .

در مصلای نماز جمعه باقرشهرو کهریزک نیز بهروز هیودی معاون پشتیبانی بهزیستی شهرستان ری بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه به بیان فعاليت ها و عملکرد  بهزیستی شهرستان ری پرداختند و در پایان نماز جمعه به همراه تمله مسول مرکز بهزیستی کهریزک پاسخگوی سوالات و درخواستهای مردم بودند.

 همچنین در شهر حسن آباد بخش فشافویه نیز قرار خدمت برگزار شده و  حسن آبادی مسئول مرکز پاسخگوی سوالات و در خواستهای مردم بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری ، روز جمعه ۲۳ تير ماه ۱۴۰۲ به مناسبت آغاز هفته بهزیستی مدیر بهزیستی شهرستان ری به عنوان سخنران قبل از خطبه های سیاسی ، عبادی  نماز  جمعه اين هفته شهرستان ری به ایراد سخنرانی پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار