خبرهای داغ:

هر خانه یک یادواره شهدا

فرماندار اردستان گفت: اولین سرود ویژه شهدای شهرستان اردستان تا شهریور ماه رونمایی خواهد شد که در شعر این سرود نام شهدای شهرستان آمده است.
کد خبر: ۹۵۲۷۱۲۷
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در جلسه ستاد کنگره شهدا اردستان، اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدای کارگری، اصناف و بانوان برای اولین بار در شهرستان نشان‌دهنده همت بلند مردم شهرستان اردستان است و یادواره‌های شهدا در جامعه برای آگاهی‌بخشی جوانان بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: یادواره خانگی شهدا از ابداعات شهرستان اردستان است که در هر خانه یادواره شهدا برگزار می‌شود قصد داریم با اجرای یادواره‌ خانگی شهدا تاثیر بزرگ فرهنگی را در شهرستان شاهد باشیم اصلی‌ترین محور فعالیت ما باید بر روی جوانان و نوجوانانی باشد که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای کنگره شهدا شهرستان در دستور کار داریم، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان است که با محوریت مدارس برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان مدرسه در برگزاری این یادواره نقش خواهند داشت.

فرماندار اردستان تصریح کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری همواره در حوزه شهدا مطرح می‌کنند بحث هنر و رسانه است، در سال جاری اتفاقات خوبی را در حوزه هنر رسانه‌ای شهدا در شهرستان اردستان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از اولین سرود ویژه شهدای شهرستان تا شهریور ماه رونمایی خواهد شد که در شعر این سرود نام شهدای شهرستان اردستان آمده است. 

احمدی‌طبا بیان کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا دانش‌آموزان و جوانان ارتباط بسیار خوبی با شهدا داشته باشند یکی از طرح‌هایی که در کمیته مساجد مطرح شد "رفیق شهیدم" است، همچنین بیش از ۱۰۰ یادواره شهید در یک‌سال در شهرستان برگزار شده است.

فرماندار اردستان یادآور شد: شهدا امیدآفرین هستند و به دلیل امیدی که به آینده کشور داشتند، جان خود را فدا کردند بنابراین از رسانه‌های شهرستان انتظار داریم با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان و انتخابات، برای جوانان، نوجوانان و مردم  امید آفرینی کنند و هیچ عاملی برتر از شهدا نمی‌تواند امید آفرینی کند.

روح‌الله صنعتکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان نیز در این جلسه، گفت: در شهرستان اردستان ۳۱۹ شهید داریم در سال گذشته حدود ۵۴ یادواره شهدا در قالب‌های مختلف خانگی و شهرستانی برگزار شد در سال جاری با توجه به برنامه‌های کنگره، برگزاری یادواره‌های شهدا افزایش چشمگیری داشته و تاکنون ۴۸ یادواره برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یادواره شهدا درب منازل و در محلات را از ماه محرم شروع خواهیم کرد، در کارگروه‌های مربوطه برنامه‌های خوبی شامل انتشار کتاب، تولیدات رسانه‌ای به تصویب رسیده و در حال پیگیری است.

صنعتکار بیان کرد: یادواره شهدای کارمند در هفته دولت برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار