خبرهای داغ:
الگو باشیم؛

نقش بسیج در استعدادیابی ورزشکاران

ایمان گل محمدی معلم و مربی ملی درجه یک  کاراته و مدیر استعدادیابی کاراته شهرستان گلپایگان است که درباره پایگاه استعدادیابی به ما توضیحاتی می‌دهد و اینکه چگونه استعداد‌های کودکان و نوجوانان را کشف می‌کند، چه قشر توانا و چه متوسط و آن‌هایی که استعداد دارند، اما توان مالی ندارند.
کد خبر: ۹۵۲۷۰۱۹
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

نقش بسیج در استعدادیابی ورزشکاران

آقای گل محمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج در این‌باره می‌گوید: در طول سال دو مرتبه فراخوان و آگهی استعدادیابی را منتشر می‌کنیم که ورزشکاران علاقه‌مند به ما مراجعه می‌کنند و پس از انجام تست‌های مربوطه به آنان اعلام می‌کنیم آیا شرایط مناسب را برای حضور در رشته کاراته دارند یا خیر؛ پایگاه ما در شهرستان گلپایگان و استان اصفهان خوش‌نام و معتبر است.


وی افزود: در استعدادیابی حدود ۲۰۰ نفر شرکت می‌کنند و تست‌های ورزشی گرفته می‌شود، که در خانواده‌ها علاقه‌مند هستند فرزندانشان در پایگاه ما فعالیت کنند، اگر کسی در این رشته پذیرفته نشد؛ ما او را رها نمی‌کنیم و به رشته‌های دیگر معرفی می‌کنیم.

نقش بسیج در استعدادیابی ورزشکاران

گل محمدی گفت: بعد از انجام استعداد وارد بخش تخصصی می‌شویم. در کاراته هنرجو مدت یک ماه می‌آید تا ارزیابی شود استعداد او چقدر است بعد آن روند ثبت نام انجام می‌شود، ورزشکاران بین ۱۰تا ۱۳سال هستند همه همسالان با هم شروع به فعالیت می‌کنند.


این فعال ورزشی عنوان کرد: در حوزه کودکان نیازمند و‌ حاشیه شهر که دارای استعداد هستند، از طریق پایگاه‌های بسیج محلات هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که یک مکان را در همان محل در اختیار ما قرار دهند ما آنجا را آماده‌سازی می‌کنیم و برای بچه‌های آن محله کلاس برگزار می‌کنیم و تا الان این کار را انجام داده‌ایم این در چند محله انجام پذیرفته که امیدوارم اهالی محلات دیگر و پایگاه‌های بسیج محلات دیگر نیز اعلام آمادگی کنند بتوانیم در آنجا هم کلاس کاراته برگزار کنیم، آمایش محلی داشته باشیم به بچه‌های آن محل کمک کنیم، ما با هزینه بسیار کم کلاس کاراته را برگزار کرده‌ایم.


گل‌محمدی از موفقیت‌های خود می‌گوید: ما تیم حرفه‌ای داریم موفق به کسب رتبه برتر جشنواره مالک اشتر شدیم، اردو‌های فرهنگی خوبی داریم... بیش از ۳۰ اردو در سال ۱۴۰۱داشته‌ایم، در بخش فرهنگی حضور در لیگ‌های کشور و قهرمانی ملی داشته‌ایم در مسیر پیشرفت هستیم؛ و تا عالی شدن هنوز فاصله است.

نقش بسیج در استعدادیابی ورزشکاران

بسیج در این حوزه به ما خیلی کمک کرده است، ارتباط خوبی با سازمان‌های مربوطه داریم، پایگاه ما آنقدر قوی است که به دستگاه‌های دیگر اگر نیاز باشد خدمات می‌دهد، ارتباطات بسیار خوب است در شهر گلپایگان، تشکر می‌کنم از سازمان هیئت کاراته بسیج کشور، تربیت بدنی سپاه استان، و گلپایگان که بسیار همکاری خوبی با ما دارند، در دورانی که وزارت ورزش در امر استعدادیابی برنامه خاصی ندارد، بسیج در این حوزه بسیار خوب عمل می‌کند. در دورانی که فدراسیون کاراته و وزارت ورزش مسابقات قهرمانی کشور را برگزار می‌کند که بسیار هزینه‌های سرسام آوری دارد، بسیج مسابقات را برگزا می‌کند ورزشکاران را رایگان به مسابقات می‌برد، بسیج در بحث قهرمانی و استعدادیابی فعال عمل می‌کند که جای تشکر دارد.


باشگاه استعدادیابی کاراته شهرستان گلپایگان اصفهان نمونه بارز از امید آفرینی در بین مردم بخصوص دوستداران ورزش کاراته و دیگر ورزش‌هاست؛ از کشف استعداد‌های ورزشی از دل شهر تا حاشیه شهر.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار