نماینده ولی فقیه در مازندران:

یادواره علما و شهدای گامی مهم در جهت هویت‌بخشی به نسل جوان است

ساری- آیت الله لائینی گفت : احیاء سوابق علمی و ذکر خدمات علمای منطقه گامی مهم در جهت هویت‌بخشی به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۶۸
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

یادواره علما و شهدای گامی مهم در جهت هویت‌بخشی به نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، اعضای ستاد اولین یادواره علما و شهدای روستای تیلک چهاردانگه ساری با آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله لائینی گفت : احیاء سوابق علمی و ذکر خدمات علمای منطقه گامی مهم در جهت هویت‌بخشی به نسل جوان است.

یادواره علما و شهدای گامی مهم در جهت هویت‌بخشی به نسل جوان است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران اذعان کرد :علما و شهدا از حیات ویژه‌ای برخوردارند چون هر دوی آن‌ها از سرچشمه عشق برخوردار هستند.

وی افزود : برخی از روستاها همچون روستای (تیلک) هم دارای شهدای فراوان هستند و هم علمای نام‌آور، ما همه وسیله هستیم که باید در این پایداری و نامداری تاثیرگذاری خودمان را داشته باشیم‌.

آیت الاه لائینی در ادامه یادآور شد: برگزاری یادواره علما در کنار یادواره شهدا خوب است، ما در منطقه شرق استان، شش سال در شش روستایی که دارای عالم برجسته بودند برگزار کردیم اثر مکتوبی در وصف علما با سوابق آن دیار نوشته شد.

لائینی با اشاره به اینکه این منطقه سوابق علمی بسیار مهمی دارد ادامه داد: اینها باید احیا شود برای نسل جدید ما مهم است که هویت خودشان را شناخته و بدانند که متکی به چه ثروتی هستند و خودشان را با آن سوابق علمی و ارزشی هماهنگ کنند که در مجموع می‌توان بهره‌برداری تربیتی بسیار خوبی از این مسئله کرد.

امام جمعه شهرستان ساری در خاتمه گفت :علمای گذشته بر ما حق دارند، حداقل حق این است که آثار خوبشان را جمع‌آوری کرده و ذکر خدماتشان را داشته باشیم تا خداوند هم از ما راضی باشد، برگزاری اولین یادواره علما و شهدای تیلک می‌تواند گامی برای برگزاری این برنامه در مناطق دیگر ساری باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار