برگزاری همایش عفاف و حجاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

همایش حجاب و عفاف و نقش خانواده در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ویژه قشر بسیج جامعه پزشکی استان در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۵۸
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، مدیر حوزه‌های علمیه استان ضمن برشمردن مزایای حجاب بر رعایت این فریضه الهی تأکید کرد و گفت: خداوند حجاب را برای حفظ ارزش وجودی زنان آفرید تا با رعایت آن، سلامت و امنیت زنان حفظ شود.

حجت‌الاسلام رمضانی افزود: رعايت حجاب اسلامي در جامعه حقوق اجتماعي محسوب می‌شود و نوعی فضایل انسانی است که عمل‌کردن به آن زمینه‌ساز آرامش فکری، روحی و روانی بوده و باعث تحکیم امنیت اجتماعی همه افراد بشر، به‌خصوص بانوان می‌شود و جامعه‌ای که امنیت آن در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، معنوی و اقتصادی کامل باشد، فساد و ناهنجاری‌های اخلاقی کاهش خواهد یافت و همه بايد به اين حقوق احترام بگذاريم.

وی تأکید کرد: در دین مقدس اسلام راهکارهایی جهت ایجاد و تقویت امنیت اخلاقی بیان گردیده است که از جمله این راهکارها می‌توان از حفظ حجاب و عفت بانوان و اجتناب از پوشش نامناسب و سخنان ناپسند نام برد که همواره مورد تأکید قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع) می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بیان کرد: قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع) باتوجه‌به ظرفیت‌ها و استعدادهای ظاهری و درونی مردان و زنان، مرزها و حدودی را بیان کرده و ملاک برتری انسان‌ها را رعایت این مرزها یعنی تقوا دانسته است که موجب تأمین ثبات خانواده نیز می‌گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار