خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آوج؛

مباهله سند حقانیت شیعه و اثبات آیه تطهیر است

مباهله سند حقانیت شیعه و اثبات آیه تطهیر است
حجت الاسلام حسن میرزابیگی گفت: آیه مباهله سندی برای اثبات حقانیت شیعه و افضلیت امیرالمومنین است.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۶۴
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

 

قزوین_ حجت الاسلام میرزابیگی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به نامگذاری روز مباهله و اهمیت این روز در فرهنگ شیعه عنوان کرد: آیه مباهله سندی برای اثبات حقانیت شیعه و افضلیت امیرالمومنین است و می‌تواند ما را در جهان اسلام و جهان بشریت به عنوان دارنده یک سرمایه بی‌نظیر برای بیان حیات طیبّه انسانی و نشان دادن افق‌های روشن فراروی بشریت با توسل به این بزرگواران نشان دهد.

وی خاطر نشان کرد: از آیه مباهله دو بحث برمی آید که یکی اثبات و تائید آیه تطهیر است که در شان اهل بیت پیامبر(ص) نازل شد و دیگری اثبات جایگاه امیرالمومنین(ع) به عنوان " انفسنا" پیامبر(ص) است.

وی با تاکید بر اینکه در تفسیر آیه مباهله و شان نزول آن شیعه و سنی اختلافی ندارند افزود: مسیحیت نیز بر این دو حقانیت که همانا تطهیر اهل بیت(ع) و جایگاه والای امام علی(ع) است صحه می گذارند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی سپاه شهرستان آوج خاطر نشان کرد: همچنین این آیه نشان می دهد پیامبر(ص) با تمام وجود برای دین اسلام زحمت کشیده و حتی خانواده خود را وارد کرده که می تواند به تثبت اسلام کمک کند.

میرزابیگی اظهار کرد: روز مباهله کمتر از عید غدیر نیست و امام رضا (ع) در پاسخ به مأمون که پرسید آیا آیه‌ای از قرآن بر برتری امیرالمؤمنین (ع) دلالت دارد؟ فرمودند افضل آیاتی که دلالت بر امامت جدم علی بن ابی طالب (ع) دارد آیه ۶۱ آل عمران است که همان آیه مباهله است.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار