خبرهای داغ:
نقوی خبر داد

راهیابی ۲۷ اثر برگزیده مدارس استان همدان به نمایشگاه بین المللی «الف تا»

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از راهیابی ۲۷ اثر برگزیده مدارس استان به اولین نمایشگاه بین المللی ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان با نام «الف تا» خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۵۹۸
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی، گفت: یکی از علل عدم اجرای سند تحول، عدم به اشتراک‌گذاری تجربیات موفق در این زمینه است.

وی افزود: رویداد «الف تا» هم با توجه به همین دو مساله و با هدف شناسایی، حمایت و ارتقا، معرفی و انتشار، ارتباط و هم‌افزایی تجارب و ایده‌های تحولی و خلّاقانه آموزش و پرورش در سطح جهان اسلام شکل گرفت و ذیل این رویداد بزرگ رویداد ساخت ایران هم برگزار خواهد شد که هدف از اجرای آن آموزش مهارت‌های کاربردی و ارائه محصولات موفق دانش آموزان هنرستانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان با نام «الف تا» در مصلای امام خمینی(ره) در تهران افزود: این نمایشگاه تا بیست و یکم تیرماه با ارائه آثار برگزیده هنرستان‌های سراسر کشور برای بازدید عموم به ویژه همکاران، هنرجویان و دانش‌آموزان برپا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه الف تا (الفبای تحول آموزش و پرورش) ۲ رتبه برتر کشوری در برنامه عصر جدید، ۴ رتبه برتر در ایده‌های انفرادی، حضور یک مدرسه غیر دولتی جهت ارائه مطالب در غرفه مربوطه و شرکت ۴ نفر دانش آموز در بخش هدایتگری، همچنین از تعداد ۲۷۲ اثر ارسالی به نمایشگاه، استان همدان ۲۷ اثر برگزیده داشت و به مدرسه تحولی نیز در نمایشگاه غرفه اختصاص داده شد تا آثار خود را در قالب فیلم و عکس به نمایش گذارند.

نقوی ادامه داد: آثار برگزیده از هنرستان‌های استان در دو بخش هنر و کشاورزی پس از داوری به بخش بین المللی نمایشگاه راه یافتند.

وی گفت: در بخش هنر رشته طلا و جواهرسازی و رشته سراجی کیف با ارائه دست سازه‌های برتر هنرجویان و در بخش کشاورزی رشته ماشین‌های کشاورزی با طراحی و ساخت دستگاه تیوپ و پلاستیک کش محصولات کشاورزی با تجهیزات اسقاطی هنرستان در این نمایشگاه حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: غرفه طراحی و ساخت دستگاه تیوپ و پلاسیک کش محصولات کشاورزی از سوی نهاد ریاست جمهوری، معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر آموزش های فنی و کاردانش و قائم مقام رسانه ملی مورد بازدید قرارگرفت و از طراحی و ساخت این دستگاه استقبال شد.

وی ادامه داد: این دستگاه با صرفه جویی در مصرف آب به خصوص در مناطق کم آب در توسعه روستایی و آبخیزداری استفاده کاربردی دارد و منجر به بازدهی محصولات کشاورزی خواهد شد و با توجه به اهمیت بالای آن مورد تشویق، استقبال و حمایت تولیدی قرار گرفته است.

نقوی هدف از برگزاری نمایشگاه را الگوسازی و معرفی آثار برتر هنرستان ‌ا و به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین در نظام آموزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار