سردار موحد: انقلاب اسلامی مانند نوری در منطقه می‌درخشد

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم با اشاره به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی، گفت: انقلاب اسلامی مانند نوری در منطقه می‌درخشد.
کد خبر: ۹۵۲۶۴۷۲
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

سردار موحد:ا نقلاب اسلامی مانند نوری در منطقه می‌درخشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد در همایش بزرگداشت «شهید مالکی نژاد»شهید شاخص بسیج مداحان کشور در موسسه فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، بیان داشت: لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب یکی از عناصر قدرتمند و مهم سپاه در دوران دفاع مقدس بود و طی این دوران در عملیات های مختلفی از جنوب غرب تا شمال‌غرب حضور موثری داشته و بعد از جنگ نیز در جبهه مقاومت اسلامی و سایر عرصه‌های نظامی و امنیتی در شمال غرب و جنوب کشور عملکرد و آثار با برکتی برجا گذاشته است.

وی ادامه داد: استان قم بیش از ۶ هزار شهید، افزون بر ۱۲ هزار جانباز و ۶۰۵ آزاده تقدیم این مرز و بوم کرده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم با اشاره به برخی از ویژگی های اخلاقی شهید مالکی نژاد اظهار کرد: آن شهید بزرگوار در ۱۳ سالگی به جبهه رفت و از همان دوران کودکی در عرصه مداحی، قرائت قرآن و سایر عرصه های فرهنگی و مذهبی حضور فعالی داشت.

وی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که شهید مالکی‌نژاد بعنوان شهید شاخص سال جاری بسیج مداحان‌ کشور معرفی شده است، گفت: پیام امروز شهدا برای جامعه، ادامه حرکت های جهادی، تلاش، مجاهدت و صبر برای دستیبابی به هدف اصلی انقلاب و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است.

سردار موحد با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی دشمن برای نابودی نظام اسلامی، بیان داشت: برغم همه این تلاشها امروز انقلاب اسلامی مانند نوری در منطقه می درخشد و بسیاری از کشورهایی که تا یکسال‌قبل رویه دیگری را دنبال می‌کردند، از مسیر گذشته‌‌خود برگشته‌اند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و انتقال پیام شهدا به نسل جوان به زبان هنر دو تاکید مهم مقام معظم رهبری در خصوص شهدا در دیدار اخیر با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بود.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز درگیر جنگ شناختی و ترکیبی است، اظهار داشت: ما در عرصه نظامی به درجه ای از قدرت و بازدارندگی دست یافته‌ایم که هیچ کشوری جرأت تعرض به ایران را نمی تواند در سر بپروراند اما در عرصه فرهنگی و شناختی جا برای کار بسیار زیاد است و شایسته است از فرصت محرم و صفر استفاده مطلوبی برای روشنگری و تبیین در این حوزه ها انجام بگیرد.

گفتنی است شهید حسین مالکی‌نژاد در اولین روز از شهریور سال ۱۳۴۹ در شهر مقدّس قم به دنیا آمد و از همان دوران کودکی به خواندن قرآن و مدّاحی اهل‌بیت (ع) مشغول شد. 

وی در سال ۱۳۶۲ پا به جبهه گذاشت و در عملیات‌های مکرر شرکت کرد و سرانجام در ۱۲ مرداد ۱۳۶۶ در ۱۷ سالگی در شلمچه به شهادت رسید و در قطعه ۱۵ گلزار علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار