امام‌جمعه چرداول:

حجاب یک اصل خدشه‌ناپذیر در فرهنگ اسلامی است

امام‌جمعه چرداول گفت: حجاب یک اصل خدشه‌ناپذیر در فرهنگ اسلامی است که مورد حملات دشمن قرار گرفته است
کد خبر: ۹۵۲۶۳۴۰
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

حجت‌الاسلام محمدجواد قنبر بیگی امام‌جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ایلام گفت: در چهار بعد فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی می‌توان به فواید مثبت حجاب پرداخت.
وی افزود: در بعد فردی باعث ایجاد آرامش روحی و آسایش درونی می‌گردد. همان‌طور که مولا علی (ع) می‌فرماید: پوشیدگی زن بهتر است برای احوال او و پایدارتر است برای زیبایی‌اش.

قنبر بیگی خاطرنشان کرد: در بعد خانوادگی مانع تزلزل و ازهم‌پاشیدگی خانواده می‌گردد.

امام‌جمعه چرداول در ادامه گفت: در بعد اجتماعی در بسیاری از مشاغل به حضور زن نیاز هست و حضور اجتماعی زن با حفظ پوشش اسلامی و به‌دوراز هر گونه خودنمایی هم به حفظ نیروی کارآمد کشور کمک می‌کند و هم به پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

وی بیان داشت: در بعد اقتصادی زن با رعایت پوشش اسلامی و اصول اخلاقی، به بعد اقتصادی خانواده کمک نموده و یاریگر خوبی در رفع مشکلات مادی خانواده باشد.

امام‌جمعه چرداول بیان داشت: بر خلاف نظر عده‌ای که هدف از حضور زنان در اجتماع را جنسیت او و غلبه جنسیت بر انسانیت او می‌دانند و عده‌ای دیگر که خانه‌نشینی صرفاً را برای زن می‌خواهند. اما اسلام الگوی سومی برای زن معرفی می‌کند که هم می‌تواند عفیف و اجتماعی باشد و هم در خانه به استحکام خانواده و تحکیم بنیان آن با رعایت وظایف مادری و همسری و...کمک کند.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) و دختر بزرگوار ایشان حضرت زینب کبری (س) نمونه‌ای از زنان تاریخ‌ساز جامعه هستند که با الگوگیری از سیره این بزرگواران می‌توان خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت را به دست آورد.

امام‌جمعه چرداول خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب یک اصل خدشه‌ناپذیر بنیادی در اسلام است که قابل‌مذاکره نیست و اجرای آن لازم است و به همین دلیل همیشه مورد حملات دشمن قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار