خبرهای داغ:

همایش ملی چادر‌های آسمانی در خوزستان

هشتمین همایش ملی چادر‌های آسمانی در خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۲۸
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی گفت: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابستگی اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان به کشورهای استعماری است.

 

مهمترین هدف کشف حجاب وابسته کردن مسلمانان به کشورهای استعماری

 

آیت الله محسن حیدری اظهار داشت: در حدیثی حضرت علی (ع) می‌فرمایند عفت و پاکدامنی از خصلت‌های مردم بلندمرتبه و شریف است یعنی انسان‌های شریف و باشخصیت در جامعه به عفاف و پاکدامنی وصف می‌شوند و کسانی که این سرشت انسانی را نداشته باشند از درجه انسانیت ساقط هستند.

 

وی افزود: مسئله پاکدامنی و عفاف یکی از مسائل فطری آدمی است همان طور که خداوند انسان را با سرشت معنویت، عدالت خواهی و انسانیت خلق کرده است بنابراین کسی که پاکدامنی را از دست می‌دهد از مرتبه انسانیت سقوط می‌کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتباط حجاب و پاکدامنی تنگاتنگ است، گفت: بدون حجاب و پوشش شرعی نگه داشتن عفاف و پاکدامنی صرف تخیل است، پاکدامنی مثل یک گوهر گران‌بهاست که نیاز به صدف دارد.

 

وی عنوان داشت: همه شرایع اسلامی برای نگهداری عنصر عفاف، مسئله حجاب را تشریح کردند و این یکی از مسلمات همه شرایع آسمانی است.

 

آیت الله حیدری افزود: یکی از افتخارات تاریخ ایران باستان این است که یک زن بی‌حجاب را در تاریخ خود نشان نداده و این جزء افتخارات کشور ما ایران است.

 

وی به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه حجاب که فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است اشاره کرد و گفت: حرام شرعی بر اساس آیات قرآن، روایات و اجماع فقهای همه مسلمانان حرام است و حرام سیاسی آن چون که در راستای خواسته‌استعماری است حرام سیاسی است .

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله کشف حجاب مهمترین حادثه‌ای است که در یک قرن اخیر در کشور ترکیه و به دنبال آن در ایران مطرح شده، بیان داشت: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابسته کردن اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان نسبت به کشورهای استعماری است.

 

به منظور گرامی‌داشت هفته ملی عفاف و حجاب و همچنین تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب، هشتمین همایش ملی چادر‌های آسمانی با حضور مسئولان ، خانواده‌های معظم شهدا و فعالان عرصه عفاف و حجاب در سالن همایش شهید علی هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

 

گفتنی است در این همایش از خانواده شهدا و فعالان عرصه عفاف و حجاب تجلیل به‌عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار