دبیر ستاد غدیر ساوه؛

واقعه‌ی غدیرخم عظمت اسلام را معنا کرد

دبیر ستاد غدیر ساوه گفت: واقعه‌ی غدیرخم بیانگر حقیقتی است که هیچ گاه از متن اسلام جداشدنی نیست.
کد خبر: ۹۵۲۵۱۴۶
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ حجت الاسلام معین شرافتی دبیر ستاد غدیر ساوه در مراسم جشن غدیر در سالن سلمان ساوجی این شهرستان روز غدیر را بزرگترین و از بهترین اعیاد اسلامی خواند و گفت: غدیر عیدی است که از تمام اعیاد عظمت، شرافت، فضیلت و حرمتش بیشتر است. در این روز پیامبر اکرم(صل الله‌علیه‌و آله) به امر پروردگار حضرت علی(علیه‌السلام) را به امامت و خلافت پس از خود منصوب فرمودند و به نص قرآن کریم در چنین روزی اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر مسلمانان گردید و به فرموده امام صادق (علیه‌السلام) لازم است که مسلمانان در چنین روز با عظمتی جشن و سرور به پا نمایند و به دیدار یکدیگر بروند و تبریک و تهنیت بگویند.

وی افزود:  به عقیده شیعه این مسئله صرفا واقعه تاریخی نیست بلکه یکی از پایه‌های مهم دین مبین اسلام است و بیانگر حقیقتی که هیچ‌گاه از متن اسلام جداشدنی نیست و آن مسئله امامت و ولایت است. 

دبیر ستاد غدیر ساوه تصریح کرد: واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت‌خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

حجت الاسلام شرافتی ادامه داد: غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با فروغ نور ولایت، راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد.

وی تصریح کرد: اهمیت بعد اخلاقی غدیر کمتر از ابعاد اجتماعی، تاریخی، کلامی و... آن نیست؛ بلکه به مراتب مهم‌تر از دیگر ابعاد آن نیز هست و جامعه علوی امروز ما بیش از هر روز دیگر نیازمند اخلاق است، جامعه‌ای که اخلاق در آن سقوط کند، زندگی و زیست در آن جامعه با مشکلات و خطرات عدیده‌ای همراه می‌شود.

دبیر ستاد غدیر ساوه یادآور شد: جامعه شیعی و علوی ما باید بداند که مهم ترین روز در تاریخ اسلام که از نظر ما شیعیان روز عید غدیرخم است، قطعا اخلاق و اخلاقی زیستن در آن جایگاه ویژه ای داشته و نباید این مهم را فراموش کرد. اگر بپذیریم که مقصد بعثت، تکمیل اخلاق بوده در حقیقت با غدیر است که پرورش انسان اخلاقی و زیستن اخلاقی حاصل و کامل می شود و به پایان رساندن شایسته و کامل نمودن هر کار، شاد کردن دیگران، عقد اخوت و اخلاق برادری، از آموزه های بزرگ و اخلاقی واقعه ی عظیم غدیرخم است.

گفتنی است اجرای سرود، مرشد خوانی و اهدای تبرکی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار