خبرهای داغ:
حاجی‌بابایی خبر داد

آغاز پروژه چهاربانده کردن مسیر گردشگری همدان-غارعلیصدر

همدان_نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا یک ماه آینده پروژه چهاربانده کردن مسیر گردشگری همدان-غارعلیصدر با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۰۰
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی آئین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در هتل باباطاهر همدان برگزار شد، با بیان اینکه کارهایی که در استان همدان در حال انجام است بر اساس یک راهبرد و برنامه‌های مدون و تألیف شده و منسجم است، اظهار کرد: ما باید جایگاه تولید به ویژه صنعت و معدن را محکم و با ثبات ببینیم چرا که قوانین و مشکلات گوناگونی وجود دارد که فعالین این عرصه را اذیت می‌کند.

وی با بیان اینکه استان همدان در مقایسه با استان‌های همجوار متفاوت و رو به جهش است، گفت: استان همدان به دلیل حضور فعالین اقتصادی یک ظرفیت بسیار بالایی در بخش صنعت و تولید دارد و اندیشه توانستن در این استان پرورش یافته و به بلوغ رسیده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: آسمان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران در طول تاریخ پر از ستاره بوده ستارگانی بین‌المللی در زمینه های گوناگون مانند فلسفه، عرفان، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و سایر بخش‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارد و در کشور مثال زدنی است.

 وی با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه ابراز کرد: این اقدام به اقتصاد کشور کمک می‌کند و تولیدکنندگان هم از ما می‌خواهند که شرایط تولید را محیا کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه وقتی تولیدکننده به کارش عشق داشته باشد زخم زبان‌ها را تحمل می‌کند، گفت: تولیدکنندگان همدان با دیدی باز و پویایی خاص، با همه مشکلات رو به جلو پیش می‌روند.

وی با بیان به اینکه ایجاد تراموا در رینگ دوم شهر همدان موجب کاهش ۷۰ درصدی ترافیک شهر می‌شود، عنوان کرد: پروژه پتروشیمی ابن‌سینا با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه مصوب شده و سهمیه دریافت ۸۰ هزار تن پلی‌اتیلن از جنوب کشور و منطقه عسلویه را دارد که در حال اجرا است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است با ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو، ۱۰ هزار تخت بیمارستانی ساخته شود که یک هزار تخت آن به همدان اختصاص دارد، گفت: ما به دنبال ایجاد شرایط مناسب هستیم که در ۵ سال آینده هیچ نقطه ای از ایران وجود ندارد که راه آهن آن به همدان وصل نباشد.

وی با تأکید بر اینکه تعداد کارگاه‌های تولیدی استان روز به روز در حال رشد است و با این روند روبه رشد با کمبود کارگر مواجه هستیم، مطرح کرد: برای ایجاد صنایع های تک ۵۰ هکتار زمین اختصاص داده ایم که شهرک‌های دانش بنیان در آن راه‌اندازی می‌شود که در این دولت در سال جاری ۵۰۰ هکتار به آن افزوده خواهد شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برای راه اندازی طرح حکمت بین همدان و زنجان یکسال کار مطالعاتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده پروژه چهاربانده کردن مسیر گردشگری همدان-غارعلیصدر با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوسال گذشته در همدان اقداماتی در حوزه مالیات انجام داده ایم که نسبت به گذشته از افزایش ۱۰۰۰ میلیاردی جلوگیری کرده است، یادآور شد: امروز با کمک فعالین اقتصادی که فرمانده جنگ اقتصادی هستند باید استان را به قله برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار