یادداشت/

فروپاشی کامل نظام استکباری جهان در پیش است

ساری-امروز خطر سقوط نظام فکری و سیاسی لیبرال دمکراسی بیش از همیشه قوت یافته و زخم کهنه نارضایتی های ناشی از ظلم ها، تبعیض ها، بی عدالتی ها، سرکوب‌ها و سیاستگزاری‌های غلط، سر باز کرده است.
کد خبر: ۹۵۲۴۷۵۳
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،هادی ابراهیمی دانشیار دانشگاه در یادداشتی نوشت: مکرون و تیم حکمرانی او و امثال او، اعتبار تاریخی فرانسه که روزی مهد دمکراسی و آزادی و مدینه فاضله روشنفکران غرب گرا تلقی می‌شد را به باد فنا داد و نه تنها مردم کشور‌های تحت سلطه و یا تحت آزار فرانسه، بلکه حتی مردم خود فرانسه به ستوه آمده و با حضور در اعتراضات خیابانی پاریس و سایر شهر‌های فرانسه، روزگار فرانسه را سیاه کرده و امروز خطر سقوط نظام فکری و سیاسی لیبرال دمکراسی بیش از همیشه قوت یافته و زخم کهنه نارضایتی‌های ناشی از ظلم ها، تبعیض ها، بی عدالتی ها، سرکوب‌ها و سیاستگزاری‌های غلط، سر باز کرده و عفونت آن حال فرانسه و اروپا و جهان را بهم زده است!

امروز فرانسه که همواره در پشت اغتشاشات کشور‌های مستقل جهان حضور حمایتگرانه و فتنه انگیزانه داشته، مصداق بارز این شعر معروف ایرانی هاست؛ بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت!

این روز‌ها که مکرون مکرپیشه که طبق سنت الهی “و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین” گرفتار مکر خدا شده باید از کشوری مثل ایران و یا مردم کشور‌های منطقه از جمله عراق و سوریه به جرم داعش پروری و حمایت بی حد و حصر از داعش بشنود که؛
وقتی که جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟!

ده‌ها شهر فرانسه امروز در آتش اعتراضاتی می‌سوزد که روزی همین بلا را مکرون و هم اندیشان جهانی اش مثل ترامپ و بایدن و نتانیاهو سر مردم جهان می‌آورده و می‌آورند!

آقای مکرون، عکس یادگاری با مسیح علی نژاد و همراهان یادتان هست؟! آقای مکرون دیدار و مصاحبه و بیانیه مشترک با بایدن علیه ایران را به یاد دارید؟ آقای مکرون پناه دادن و اجازه فعالیت تروریستی و برگزاری اجتماع دادن به صدانقلاب ایران را که از یاد نبردید؟!

آقای مکرون آن همه مصاحبه و اظهارنظر و پیام‌های تند علیه ایران را می‌توانید به یاد آورید؟
آیا فکر چنین روزی را می‌کردید؟! امروز نه تنها کشور‌های آسیایی و افریقایی، بلکه حتی امریکا و کشور‌های نگران اروپا هم که احتمال سرایت اینگونه اعتراضات را به کشور خودشان می‌دهند، نه تنها از تو حمایت و اعلام همبستگی نمی‌کنند، بلکه حتی یک پیام دوستی هم نمی‌دهند! و در ننگین‌ترین شرایط اینکه فقط رژیم کودک کش اسرائیل از تو حمایت کرد! خجالت نکشیدی!

امروز نه فقط رنگین پوستان عمدتا” مسلمان، بلکه نوجوانان خانواده‌های سفیدپوستان فرانسوی هم فرانسه را به هم ریخته و خواب راحت را از چشمان شما ربودند! حالا چه می‌گویی؟!

یادت هست در خصوص اغتشاشات ایران چقدر با غرور و تکبرِ حقوق بشری اظهار نظر کرده و چه هزینه‌هایی را متقبل شده بودی؟! آیا با این افتضاحات و سقوط از آن همه ادعاها، باز هم با ژست روشنفکرانه و آزادی خواهانه حرف می‌زنی یا اینکه مثل ژنرال‌های خشن ارتش‌های هیتلری، نه تنها همه ظرفیت‌های پلیس را بکار گرفته و شهر را در طرفةالعینی در انحصار حکومت نظامی قرار داده‌ای بلکه حتی این روز‌ها صحبت از بکارگیری ارتش فرانسه در سرکوب مردم فرانسه به عمل می‌آوری؟!

پاریس را بخاطر منع آمد و شد به شهر ارواح مبدل کرده‌ای و نوجوانان معترض هم شجاعانه حکومت نظامی تو را به سخره گرفته و تا مرز جان باختن به رژیم گندیده لیبرال دمکراسی تو و اروپا می‌تازند! تو که از محدودیت اینترنتی و فیلترینگ پلتفرم‌ها در جریان اغتشاشات ایران فریاد اعتراض سر داده و آن را مخالف جریان انتقال آزاد می‌دانستی، امروز چرا همین سیاست را در کشور خود اعمال کردی و حتی بدتر از آن خانواده‌های نوجوانان را هم تهدید به جریمه‌های کلان نقدی و نیز بازداشت و زندانی شدن کرده ای؟!

آقای مکرون! در ایران قدیم گفته می‌شد که؛ یک سوزن به خود بزن و یک جوالدوز به دیگران! الان این همان یک سوزن است که تا این حد روانت را بهم ریخته و بی تعادل شده ای! در معیار‌های دوگانه اروپا و امریکا همه فهمیده اند که شما همه آن چیز‌هایی را که برای ایران لازم می‌دانستی، امروز برای خودت نادیده انگاشته ای! آقای مکرون حالا دیدی خدا جای حق نشسته و چگونه از اصحاب کفر انتقام می‌گیرد؟! باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر است!

با ابن همه قرائن و شواهد، تردیدی وجود ندارد که فروپاشی کامل نظام استکباری جهان در پیش است!

جالب اینجاست که یکی از پادو‌های شما در فضای مجازی ما می‌گفت: آیا فرانسه نوجوانان را به فریب خوردن از شیاطین نسبت می‌دهد؟! من در جوابش گفتم: شیطان که نمی‌تواند بگوید گول شیطان را خوردم! حالا قصه به ابنجا رسیده که ایران اسلامی بالاخره موفق شده مردم خود را از سیطره تبلیغات پروپاگاندایی غرب رهانیده و با ایجاد آرامش در خیابان‌ها و مدیریت نسبی فضای مجازی و سایر تریبونها، رفته رفته برای برگزاری یک انتخابات مهم و حساس برنامه ریزی و ایجاد آمادگی کند، اما شما که مثل مقنی‌ها متخصص چاه کندن برای ملت‌های مستقل هستید، امروز در قعر همان چاه‌هایی افتاده اید که برای ما کنده بودید!
راستی چه شد که تا دیروز بورل، اروپا را باغ سبز و آباد و بقیه دنیا را مثل جنگل وحوش اعلام کرده بود، اینک خودتان دچار این همه توحش و خشونت شده و ضمن سرکوب و زخمی کردن و بازداشت گسترده معترضان.

این همه تهدید و محدودیت و بی دستپاچگی را در دستور برخورد با ملت خودتان قرار داده اید! بدجور دست شما رو شده است و مردم ما بجز معدودی پادو و مزدور شما بیگانگان و معاندان، شما را خوب شناخته اند و یکپارچگی این ماه‌ها و این روز‌های مردم ما در لبیک گویی به فراخوان‌های نظام بسیار هوشمندانه اتفاق افتاده و قطعا” در انتخابات اسفند هم به اوج خود می‌رسد تا عملا” تیر خلاص به پیکره نیمه جان نظام‌های پوشالی و رسانه‌های غول پیکرتان شلیک کنند! ما حوادث این روز‌های فرانسه را به دقت رصد کرده و هوشمندانه پیگیر اعتراضات مردمی فرانسه و خشونت‌های پلیس غیرمردمی شما هستیم تا در روند نزولی اردوگاه غرب، برای مرگ اندیشه‌ها و نظام لیبرال دمکراسی شما، شمارش معکوس را آغاز نمائیم.
چه راست گفت مولوی.
چراغی را که ایزد برفروزد
هر آنکس پف کند، سُبلَش بسوزد!

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها