کارگاه دو روزه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در تبریز به کار خود پایان داد

تبریز- کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» پس از دو روز برگزاری در تبریز به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۵۲۴۴۳۴
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر ستاد فهما استان در آیین پایانی این کارگاه دو روزه گفت: اعتقاد داریم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای تربیت هنرمندان مسجدی اخلاق‌مدار و دغدغه‌مند است.

مرتضی شفیعی با ابراز خرسندی از استقبال کم‌نظیر هنرمندان عضو کانون های مساجد از این دوره آموزشی اظهار داشت: این دوره هم به لحاظ استقبال شرکت کنندگان و هم به لحاظ استادان مبرزی که در آن حضور دارند و تدریس می کنند، بی نظیر است.
وی با اشاره به این‌که این دوره آموزشی برای نخستین بار است که با این حجم از گستردگی و استقبال در تبریز برگزار می شود، افزود: «مدرسه تئاتر شبستان» آغاز راه استعدادیابی، آموزش و تربیت هنرمندان متعهد و متخصص مسجدی در عرصه تئاتر است.
شفیعی با اشاره به درخواست خیل کثیری از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان برای برگزاری دره های متعددی آموزشی در عرصه های مختلف هنری گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته چنین دوره‌هایی استمرار در طول سال تداوم خواهد داشت.
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با بیان این‌که برگزیدگان دوره آموزشی تئاتر بچه های مسجد در جشنواره ملی شبستان شرکت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: این دوره دو روزه با شرکت ۱۴۰ نفر از علاقه‌مندان به هنر تئاتر در مساجد سراسر استان آذربایجان شرقی همراه بود و خوشبختانه استعدادهای ارزشمندی از سوی اساتید شناسایی و معرفی شدند.
شفیعی با اشاره به این‌که هدف‌گذاری ما در ستاد استانی تشکیل گروه های نمایشی در بطن مساجد و اثرگذاری در عرصه هنر استان است، افزود: اعتقاد داریم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای تربیت هنرمندان مسجدی اخلاق‌مدار و دغدغه‌مند است.
بنابر این گزارش، اجرای گروه تئاتر کاغذی نوجوانان و همچنین اجرای صحنه‌ای گروه بازیگری کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر بخش‌های این آئین بود که با استقبال گسترده شرکت کنندگان همراه بود.
گفتنی است، کارگاه دو روزه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» با حضور اساتید برجسته تئاتر کشور به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و با حضور 140 نفر از اعضای کانون های مساجد سراسر استان در دانشکده برق دانشگاه تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار