خبرهای داغ:
گردان۱۱۶حضرت امام حسین(علیه السلام) :

برگزاری کارگاه آموزشی جوانی جمعیت با موضوع تربیت فرزند به سبک زندگی اسلامی

به منظور سلسه نشست های بصیرتی تربیتی، کارگاه آموزشی جوانی جمعیت با موضوع تربیت فرزند به سبک زندگی اسلامی با سخنرانی دکتر سعیدی روانشناس و مشاور خانواده با شرکت پایوران گردان۱۱۶حضرت امام حسین(علیه السلام) به همراه خانواده شان در محل در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کاشان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۲۴۰۰۶
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر۱۴ امام حسین(علیه السلام)، به منظور سلسه نشست های بصیرتی تربیتی، کارگاه آموزشی جوانی جمعیت با موضوع تربیت فرزند به سبک زندگی اسلامی با سخنرانی دکتر سعیدی روانشناس و مشاور خانواده با شرکت پایوران گردان۱۱۶حضرت امام حسین(علیه السلام) به همراه خانواده شان در محل در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کاشان برگزار گردید.

سعید عزیزی روانشناس و مشاور خانواده در ابتدای سخنرانی خود، ‌سخنانی در خصوص ‌فرزند آوری به این عنوان بیان کرد:

توصیه می‌کنیم به کمتر از سه بچه فکر نکنید! اما معمولا در برابر این توصیه، دو موضوع مطرح می‌شود:

اول اینکه ما بچه بیشتر میخواهیم اما خدا نخواسته، دوم اینکه از لحاظ اقتصادی چگونه آوردن بچه زیاد را توجیه می‌کنید؟، در ادامه

اولا باید بدانیم روزی دست ما نیست و دست خداست و ثانیا روزی، محاسبات ما نیست و آنچه مهم است برکت در زندگی است.

هزینه های چند فرزند به مراتب کمتر از تک فرزند است چون وقتی بچه یکی است همه چیز می‌خواهد، انواع اسباب بازی و تفریح و سرگرمی و... چون حس می‌کند تنهاست، اما وقتی بیشتر می‌شوند نصف خواسته‌هایشان از بین می‌رود چون با هم مشغولند و نصف چیزهایی که می‌خواهد را نمی‌توانند به زبان آورند.

حال اگر کسی بچه بخواهد و خداوند به هر دلیلی به او بچه بیشتر ندهد، چون انسان خواسته اما اراده الهی نبوده خدا خودش فرزند را تربیت می‌کند؛ خدا بسیار جبران کننده است.

در ادامه این سخنرانی، ایشان در خصوص تربیت فرزند توضیحاتی را ارائه داد: اغنای کلامی در فرزندان در سنین مختلف متفاوت است، یعنی در دوران کودکی بیان ویژگی های ظاهری و زیبایی ها مهم است اما پس از آن در دوره نوجوانی بایستی ویژگی های درونی و اخلاقی و معنوی او را بیشتر مطرح کنیم.

وی ادامه داد: دخترانی که به لحاظ کلامی و نوع رفتار تربیتی توسط والدین به خوبی اغناء نگردند، با ابراز محبت های دروغین افراد سودجو اغفال شده و آینده نامطمئنی برای خود رقم خواهند زد.

وی حس عاطفی در انسان ها را به سه دسته کلی تقسیم کرده و افزود: سمعی ها، بصری ها، و عاطفی ها سه دسته فرزندانی هستند که در این تقسیم بندی می گنجند، کلمات دلنشین و عاشقانه و عشق بازی با بچه ها در تربیت آنها موثر است و لذا والدین باید در این خصوص حساسیت های بیشتری را در این زمینه به خرج دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار