خبرهای داغ:
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

وجود ۴۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدان

همدان-مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در استان همدان ۴۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی وجود دارد که ۱۱ درصد از تولید کل کشور را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۸۶۵
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا اژدردل در تور رسانه‌ای و بازدید از نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی شهدای همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز تکنولوژی تولید برق در دنیا به سمت تکنولوژی‌هایی که آلودگی ندارند حرکت می‌کند، و بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان انرژی پاک در جهان به خوبی جایگاه خود را یافته است.

وی با بیان اینکه ما در زمینه تولید برق به سمت تولید نیروگاه‌های پاک حرکت می‌کنیم که نیروگاه‌های خورشیدی نمونه‌ای از آن است، افزود: ایران یکی از کشور‌هایی است که بهترین امکان را برای تولید انرژی پاک دارد که یکی از انواع آن استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: استان همدان نیز با دارا بودن پتانسیل انرژی تابشی بالا در کنار دمای مناسب هوا به‌عنوان یکی از استان‌های مساعد کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی شهدای همدان، ۶ سال عمر دارد و سرمایه‌گذار اولیه آن آلمانی بود، یادآورشد: در استان همدان ۴۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی وجود دارد که ۱۱ درصد از تولید کل کشور را شامل می‌شود.

در این تور رسانه‌ای خبرنگاران علاوه بر بازدید از موزه برق همدان و نیروگاه ۷ مگاواتی کبودراهنگ، با نحوه کار نیروگاه‌های خورشیدی، وظایف امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق در پاسخگویی به مردم و راهبری شبکه توزیع برق نیز آشنا شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات