خبرهای داغ:

استفاده از ظرفیت بسیجیان حوزه کارمندی شهرستان آبادان در نظارت بر بازار

کد خبر: ۹۵۲۳۳۵۷
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

فرمانده حوزه بسیج کارمندی شهیدآوینی شهرستان آبادان گفت: نشستی در این باره با حضور دکتر عیدان معاون فرماندار برگزار شد تا این حوزه تعدادی نیروی بسیجی به عنوان همیار نظارت برای کنترل و نظارت بر بازار در اختیار فرمانداری ویژه قرار دهد.

 

سرهنگ احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آبادان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه بر اساس معیار تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای بسیج،  هر کجا که انقلاب به حضور بسیجیان نیاز پیدا کرد  آنجا پایگاهی برای فعالیت این نیرو است گفت: آنچه رنج مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن را افزایش می‌دهد، فرصت‌طلبی برخی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کالا‌ها و مایحتاج عمومی است که با احتکار و گران‌فروشی شریک ظلم و بی‌رحمی دشمن بیرونی شده و ثروت‌اندوزی را به قیمت خالی کردن جیب هموطنان خود پیش می‌برند.

 

احمدی در ادامه افزود: جلوگیری و مقابله با اختلال در توزیع، احتکار و گران‌فروشی این دسته از کالا‌ها و اقلام مستلزم وجود شبکه‌ای قوی و کارآمد است که امر بازرسی و نظارت بر فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و تنظیم عرضه و قیمت در بازار را انجام داده و توزیع منطقی کالا و قیمت منصفانه را تضمین کند. چنین وظیفه‌ای مطابق قانون بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و بخشی نیز از سوی اتاق‌های اصناف دنبال می‌شود که در شرایط معمول آن را انجام می‌دهند. اما در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار داشته و حرص و طمع وسوسه‌انگیز برخی عناصر فرصت‌طلب و فاسد، بار گرانی را بر گرده مردم سنگین‌تر و آزاردهنده‌تر ساخته، طبیعی است که ساز و کار پایش بر بازار باید فراگیرتر و قوی‌تر شود تا پاسخگوی نیاز در این شرایط سخت و پیچیده باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار