خبرهای داغ:
حجت الاسلام مرتضوی مقدم:

دشمن سعی دارد با رواج بی عفتی و برهنگی جوانان را جذب کند

 همدان-رئیس دیوان عالی کشور گفت: دشمن سعی دارد بی عفتی و برهنگی را رواج دهد و به این شکل جوانان را جذب خود می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۲۳۳۵۶
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم در آیین بزرگداشت هفته قوه قضائیه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: همدان مهد علم و دانش است؛ علمای بزرگی در این خطه بودند.

وی با بیان اینکه امروز این مراسم به یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه سال ۶۰ برگزار شده است، افزود: شهید بهشتی خاص قوه قضائیه نبود، رکن نظام بود در همه عرصه‌ها حضور داشت، از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و تمام زندگی و اوقات و حیات خود را وقف اسلام و نظام کرد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خصوصیات این مرد بزرگ را برشمرد، گفت: کارهایی که شهید بهشتی انجام داد کارهای اساسی بود، یکی از آنها تدوین قانون اساسی بود، این مرد مجاهد آگاه به مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی بود.

وی ادامه داد: شهید بهشتی در پایه‌گذاری نظام قضایی بر اساس اصول دینی نقش اساسی داشت، قضا را خودش تاسیس کرد و قوانین اسلامی و لایحه قصاص را تدوین کرد؛ فتنه‌های سختی را این نظام پشت سر گذاشته؛ نظام ما از این مسائل وحشتی ندارد و آنها را در اختیار می‌گیرد؛ این نظام آب دیده است و اراده الهی پشت این نظام است.

مرتضوی مقدم بیان کرد: وقتی ایشان به شهادت رسیدند تازه مردم متوجه شدند چه کسی را از دست دادند، شهید بهشتی مظلوم اما آزاده، محکم و مقتدر و یک شخصیت جهانی بود.

وی عنوان کرد: در اوایل انقلاب ۱۷ هزار نفر را منافقین ترور کردند، اکنون هدف‌ها روی این است که رهبری را از چشم بیندازند و ولایت را هدف قرار دادند، نقشه‌های دشمن در خارج از کشور دقیق است اما کشور ما و اسلام و مردم ما را نشناختند، این دولت ملتی دارد که دلباخته اعتقادات خود است، با همه سختی‌هایی که دشمن ایجاد کرد پایدار مانده است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: ما را سختی‌های زیادی انداختند اما بسیاری از اینها برای ساختن ما است، جمهوری اسلامی دشمن قدری دارد و آمادگی نظامی و محدودیتی وجود ندارد، این خط قرمز است؛ آیه قرآن است که تا می‌توانید خود را قوی کنید، ما به این اقتدار جمهوری اسلامی مباهات می‌کنیم که امنیت کشور را برقرار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون کاری کردند که نوجوانان، جوانان و اعتقادات و محتواها را بگیرند و با روش‌های مختلف از جمله بی‌عفتی، فساد، فضای مجازی افکار را منحرف می‌کنند و از اسلام به انحراف می‌کشانند.

مرتضوی مقدم بیان کرد: در کلاس‌ها به نوعی برخی را به گونه‌ای اغواء می‌کنند که افکار را عوض کنند؛ خداوند تا به حال این نظام را حفظ کرده و خواهد کرد و توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد، دشمن سعی دارد بی عفتی و برهنگی را رواج دهد و به این شکل جوانان را جذب خود می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری گفت: امروز «جهاد تبیین» برهمه واجب است، این جهاد تبیین یک شرایط عادی نیست، جهاد تبیین یعنی انسان این وظایف را انجام داد؛ ولو با سختی باید همه افراد را روشن کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه اگر برای کسانی که در مسیر انحراف می‌روند کوتاهی کنیم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم، عنوان کرد: ما در این قضایای هفت تیر و ریاست جمهوری قربانی نفاق شدیم، نفاق از صدر اسلام از زمان خود پیامبر(ص) بوده است تا الان، نفاق دو دوره است.

وی با اشاره به دوره تنزیل و دوره تأویل ادامه داد: تنزیل دوره‌ای است که مرتب آیات الهی نازل می‌رسد، در دوره تنزیل پیامبر(ص) برنامه‌هایی که دشمنان انجام می‌دادند، می‌گفت اشتباه است و دوره تأویل دوره بعد از پیامبر(س) است، هرچه از صدر اسلام تاکنون ضربه خوردیم از جبهه نفاق بود و خداوند کمک کند ریشه منافقین کنده شود.

در پایان این مراسم از دو خانواده شهدای حقوقدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار