ترویج فرهنگ ازدواج آسان بر مبنای ارزش های اسلامی زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

روشن راه گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و دستورات اخلاقی اسلام در مورد آسان گرفتن ازدواج به قدری متین و ظریف است که با توجه به این مهم پائین ترین طبقات جامعه هم به راحتی می توانند ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند.
کد خبر: ۹۵۲۲۸۴۸
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرنگار بسبج از هیرمند، در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و بمناسبت هفته ازدواج برنامه جشن وصال در هیرمند برگزار شد.

نسیم روشن راه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه(س) هیرمند هدف از اجرای این جشن را ترویج و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان دانست و گفت: این برنامه با همکاری(فرمانداری،دفتر امام جمعه، بسیج جامعه زنان، حوزه علمیه خواهران، اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد و کتابخانه شهرستان) در محل حوزه علمیه خواهران هیرمند برگزار شد.

روشن راه  با اشاره به این مطلب که کم‌کردن توقع و ترویج ازدواج آسان، راه تسهیل ازدواج را فراهم می کند و در اجرای این مهم خانواده­‌ها باید توقع خود را کاهش داده و زمینه ازدواج جوانان خود را فراهم کنند، افزود: لذا با تعیین مهریه  کم از سوی خانواده دختر و کاهش توقع براتهیه جهیزیه از سوی خانواده داماد  راهکاری ساده برای ازدواج آسان است.

وی با تاکید بر این مظلب که باید ازدواج آسان را در بین خانواده های ایرانی رواج دهیم، بیان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و دستورات اخلاقی اسلام در مورد آسان گرفتن ازدواج به قدری متین و ظریف است که با توجه به این مهم پائین ترین طبقات جامعه هم به راحتی می توانند ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند.

این مسئول ترویج ازدواج آسان بر مبنای ارزش های اسلام را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و یادآورشد: برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود.

روشن راه با اشاره به اینکه تقوا به زندگی قوام می بخشد، افزود: پیامبر(ص) تنها داشتن دین و اخلاق را لازمه ازدواج می دانست پس بر ماست که الگوی زندگی خویش، را امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)را قرار دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار