طی گفت و گویی انجام‌ شد؛

زهد، مدیریت و رفتارهای رهبر حکیم انقلاب به عبودیت محض ایشان بر می‌گردد

یک کارشناس مذهبی در گفت وگویی با اشاره به ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری به تبیین سیره علمی، اخلاقی و رفتاری رهبر حکیم انقلاب پرداخت.
کد خبر: ۹۵۲۲۷۵۶
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

زهد، مدیریت و رفتارهای رهبر حکیم انقلاب به عبودیت محض ایشان بر می‌گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: اگر بخواهین شخصیت یک شخص بزرگی مثل مقام معظم رهبری را تبیین کنیم بایستی یک دید جامعی از شخصیت ایشان در امور فردی، اجتماعی، زهد حضرت آقا، شخصیت علمی، مدیریت، مردم داری و صبر و گذشت حضرت آقا بدان بنگریم؛ شخصیتی که تمام جوانان بعنوان الگو حتی دشمنان از او یاد می‌گیرند و نگاه می کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی هایی که در وجود حضرت آقا میبینم بحث احترام به پدرشان هست و بلا شک آنچه در روایات و قرآن داریم توجه به پدر و مادر است که باعث رشد میشود. مقام معظم رهبری بسیار احترام به پدرشون قائل بودند و به ایشان توجه داشتند و حتی وی در دوران تحصیل از حوزه علمیه قم بدلیل کسالتی که پدرشان داشتند به مشهد برای رسیدگی به امورات پدرشان رفتند با اهتمام بر اینکه بر دوران که خیلی ها شهوت علم آموزی آن ها را فرا گرفته بود.

هاشمی گفت: رهبر بین دو لذت درس خواندن و رسیدگی به امورات پدر، رسیدگی به امورات پدرشان را انتخاب کرد اما از آنجایی که در روایات داریم که دانش و علم چیزی است که خدا آن را به دل می اندازد؛ اینجا به دل رهبر افتاد. پیرو روایتی از امام صادق که می‌فرماید هر کس عمل کند به آن چیزی که یاد گرفته خدا چیزهایی که بلد نیست را به آن تعلیم می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: حضرت آقا در مقابل پدر متواضع بود. این بیانگر عدل حضرت آقا است، در آیات قرآن داریم که من جن و انس را آفریدم تا مرا بندگی کنند و در آیه ای دیگر که به والدین احسان کنید. شما می‌بینید مقام معظم رهبری  عبودیت می‌کند که این نماد بندگی است، هر کس بهتر بندگی کند بالا ترین مدال انسانیت خواهد داشت کما اینکه می گوئیم پیغمبر ما و شهادت می‌دهیم هر روز که (اشهدان محمد عبده و رسوله) با توجه به اینکه اول بندگی او را مطرح می‌کند بعد رسالت او را، پس رهبر را از این منظر می‌توان نگرید که او به دنبال عبودیت و همچنین زهد، مدیریت و تمام رفتار های حضرت آقا به عبودیت او بر می‌گردد.

انتهای پیام/ قنبری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار