خبرهای داغ:

تشریح خدمات بیمه سلامت خوزستان به زوج‌های نابارور

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان:برای جبران هزینه روج‌هایی که بابت خدمات ناباروری به مراکز غیر طرف قرار داد مراجعه می‌نمایند، هزینه در قالب پرونده خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۳۰
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، دکتر رضایی گفت: در راستای بند ۱ سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفت.

 

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان افزود: براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در سایر مراکز بهره‌مند شوند؛ در همین راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.

 

وی تصریح کرد: برای جبران هزینه روج‌هایی که بابت خدمات ناباروری به مراکز غیر طرف قرار داد مراجعه می‌نمایند، هزینه در قالب پرونده خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

 

رضایی ادامه داد: جهت رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر و عدالت در سلامت، بیمه شدگان روستایی، نظام ارجاع ۱ و صندوق ایرانیان جهت اخذ خدمات ناباروری معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت در پایان عنوان کرد: در حال حاضر زوجین ناباروری که تحت پوشش بیمه سلامت هستند می‌توانند در اهواز به مراکز ناباروری جهاد دانشگاهی، بیمارستان آریا، بیمارستان امام خمینی و مرکز ناباروری مهزیار، در دزفول به بیمارستان گنجویان و در بهبهان به مرکز ناباروری بیمارستان فریده بهبهانی مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز را در قالب بخشنامه ابلاغی دریافت نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار