خبرهای داغ:

اولین همایش ملی جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی در اهواز

اولین همایش ملی جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی روز سه شنبه ۳۰ خرداد با حضور مسئول امور بانوان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و مسئول کارگروه تحکیم خانواده وزارت کشور، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز و جمعی از مسئولین در تالار اجتماعات امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۱۸۷۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز،  فاطمه حسن پور، مشاور امور بانوان فرمانداری اهواز و دبیر اجرایی اولین همایش ملی جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این همایش را احصا مسائل حوزه زنان از طریق پژوهش های علمی و ارائه راهبردهای مشخص و کاربردی به اجتماع و اولویت گذاری مسائل و مشکلات حوزه ی زن و خانواده و همچنین تبیین الگوی سوم زن مسلمان، زنی که نه غربی است و نه شرقی بلکه در عین آنکه خانواده محور است در عرصه مختلف اجتماعی علمی وفرهنگی حضور موثر دارد، عنوان کرد.

 

فاطمه حسن پور افزود: همایش ملی جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد معرفی الگوی سوم زن مسلمان در بخش های علمی _ پژوهشی و فرهنگی با همکاری دفتر اموربانوان و خانواده فرمانداری اهواز، دانشگاه شهید، چمران، شرکت مناطق نفت خیز جنوب، شرکت نفت اروندان، شرکت ملی حفاری، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، حوزه هنری خوزستان و نواحی ۴ گانه آموزش و پرورش شهرستان اهواز، بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و برخی از ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی برگزارشد.

وی زنان و آسیب های اجتماعی، زنان و مطالعات فرهنگی، زنان، سیاست و جمعیت، زنان و آموزش عالی، زنان، اقتصاد، فقر و نابرابری اجتماعی، زنان، فرهنگ، هنر و سبک زندگی، زنان، مسائل اقتصادی و رفاهی، زنان و مسائل جامعه ایرانی، زنان و حقوق، زن و سبک زندگی ایرانی اسلامی را محورهای موضوعی این همایش ملی عنوان کرد.

مشاور امور بانوان فرمانداری اهواز و دبیر اجرایی این همایش ملی، نقش مدیریت زنان در تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه، آسیب شناسی مسائل اجتماعی زنان و خانواده و همچنین تعیین سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد الگوی سوم زن مسلمان را محورهای ویژه این همایش ملی نام برد.

حسن پور در پایان گفت: بیش از ۱۸۰ مقاله در موضوعات مختلف به دبیرخانه ارسال شد، که ۲۲ مقاله به عنوان مقاله برتر برگزیده شدند.

در این آیین، مریم مراد اسکندری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، محبوبه ایزدی پناه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، علی محمد آخوند علی رئیس دانشگاه شهید چمران، حجت‌الاسلام محمدمهدی طاهر مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، حجت الاسلام آیت عادلی نژاد رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مشاوران امور بانوان در ادارات و دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار