به میزبانی شهرستان فارسان؛

جزئیات اولين جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران‌زمين

اولین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین با حضور 11 استان کشور به مدت شش روز با برنامه های متنوع فرهنگی هنری و 100 غرفه نمایشگاهی به میزبانی شهرستان فارسان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۰۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ در آغاز ماه ذی الحجه یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی هنری و مردمی تحت عنوان اولین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین به میزبانی شهرستان فارسان آغاز شد. در این جشنواره فرهنگی هنری، اقوام مختلف از 11 استان کشور گرد هم آمدند تا بگویند که ایران عزیز ما یکپارچه و مقتدر است و اقوام مختلف این کشور به مثابه یک خانواده جزء جدا نشدنی از خاک این سرزمین هستند و با آرامش و دوستی پشت به پشت هم در این خاک زندگی کرده و خواهند کرد و هیچ وقت از هم جدا نمی شوند و نخواهند گذاشت هیچ چشم طمع کاری به قصد تجزیه و پاره پاره کردن ایران عزیز به این مرز و بوم بنگرد.

این جشنواره شامل بخش های متعددی است، بخش نمایشگاهی آن متشکل از صد غرفه است که در آن غرفه داران در راستای شعار سال یعنی رشد تولید به ارائه محصولات و تولیدات خود می پردازند . از این صد غرفه چهل غرفه از استان های مختلف و شصت غرفه نیز مختص تولید کنندگان داخل استان است که به مدت شش روز تولیدات و محصولات خود را که شامل محصولات خاص غذایی ویژه اقوام و عشایر مختلف، صنایع دستی و.... است ارائه و به فروش خواهند رساند.

همانطور که از قبل برنامه ریزی شده بود در نخستین روز، از ساعت 16:30 در ورودی شهر پردنجان از میهمانان و مدعوین و گروه های فرهنگی و هنری اقوام و عشایر ایران زمین استقبال شد و در ساعت 17:30 در محل پارک قلمستان جشنواره با حضور استاندار محترم و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کار خود را آغاز کرد.

در بخش همایش ها و برنامه های فرهنگی جشنواره نیز باید گفت که در این شش روز برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی اجرا شد که در هر روز یک برنامه شاخص بود؛ به این ترتیب که اولین روز افتتاح استقبال از اقوام و مدعوین و افتتاح رسمی جشنواره اختصاص یافت. روز دوم (31 خردادماه) ، همایش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ایران زمین در محل روستای تاریخی و گردشگری‌ ده چشمه با سخنرانی سردار حاج غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

روز سوم (1 تیرماه) همایش فرهنگ هنر و ادب اقوام ایران زمین نکوداشت شاعر و ادیب معاصر میرزا بیضا جونقانی موزه مشروطیت ( قلعه سردار اسعد بختیاری) شهر  جونقان برگزار خواهد شد.

روز چهارم (2 تیرماه) مسابقات بومی محلی اقوام و عشایر ایران زمین را در پارک قلمستان در شهر فارسان خواهیم داشت.

روز پنجم (3 تیرماه) همایش زنان اقوام و عشایر ایران زمین نکوداشت سردار بی بی مریم بختیاری در محل روستای تاریخی و گردشگری ده چشمه برگزار خواهد شد و در روز ششم ( 4 تیرماه): همایش معتمدین و متنفذین اقوام و عشایر ایران زمین بخش باباحیدر(شهر فیل آباد) برگزار خواهد شد.

به علاوه اینکه هر روز از ساعت 5 و نیم عصر تا 10 شب برنامه های فرهنگی هنری مختلف با محوریت نماز جماعت و اجرای گروه های هنری مختلف در محل پارک قلمستان برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار