برای تحقق «استاد بسیجی پای کار انقلاب»؛

اساتید بسیجی زنجیره تبلور اتحاد ملی است/ بسیج اساتید آبی بر آتش تفکرات غرب‌زده

اساتید بسیجی برای تبلور اتحاد ملی و اندیشه اسلامی در میان قشر تحصیل‌کرده و جوان جامعه، به مانند یک زنجیره هستند.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۷۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «بسیج» لغتی که شاید کمتر کسی به بعد فرهنگی آن اندیشیده است؛ کلمه‌ای که سال‌ها به دلیل فعالیت گسترده بسیجیان در دوران دفاع مقدس، با جنبه نظامی آن در میان آحاد مردم شناخته شده است.

*بسیج، حلقه اتصال تفکرات مختلف در شرایط سخت است

بسیج به عنوان یک حلقه اتصال و متحدکننده مردم و اقشار مختلف جامعه با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های متفاوت است، تفکری که با ویژگی مردمی بودن و خدمات خالصانه و به دور از بوروکراسی، در میان مردم و برای مردم شناخته شده است.



در میان قشرهای مختلف جامعه بسیجیان، بسیج اساتید به دلیل همراه بودن با مخاطب خود در فضای کلاسی، به راحتی می‌تواند به مانند نخ تسبیح، متصل‌کننده دانشجویان و بسیج دانشجویی با تفکر انقلابی باشد؛ چراکه کلام استاد در ابعادی به وسعت پهناوری یک کشور می‌تواند در عمق جان دانشجویان نفوذ کند و وحدت ملی و انسجام اسلامی را نه به عنوان یک هدف و تنها در یک سال خاص، بلکه به عنوان رسالت انسان مسئولیت‌پذیر به گوش جان جوانان و نوجوانان واین مرز و بوم برساند.

*دانشگاه‌ها به عنوان جریان پیشتاز در نظام فکری امید را رواج دهند

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به سالگرد تاسیس بسیج اساتید اظهار کرد: ۳۱ خرداد سالگرد تاسیس بسیج اساتید است و در سال گذشته مقام معظم رهبری این روز را به عنوان روز ملی بسیج اساتید معرفی کردند.

وی افزود: این روز پیامی خطاب به بسیجیان و اساتید دانشگاهی دارد به‌گونه‌ای که در سال جاری با شعار «استاد بسیجی پای کار انقلاب» در روز ۳۱ خرداد یک گردهمایی ۳۰ هزار نفری بسیج اساتید در کشور برگزار می‌شود و در تمام استان‌ها در این روز مهم، نشست‌هایی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه در استان یزد گردهمایی اساتید بسیجی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: امروز با حضور بیش از ۵۰۰ استاد بسیجی در دانشگاه یزد گردهمایی استانی برگزار می‌شود و در بخشی از این نشست‌ها به صورت همزمان گفتمان‌های کشوری از طریق ویدئو کنفرانس با حضور یکی از روسای قوای کشوری شکل خواهد گرفت.



وی افزود: در روزهایی که هدف نظام جمهوری اسلامی بیان ایمان، امید و کارآمدی است، دانشگاه‌ها به عنوان جریان پیشتاز در نظام فکری و نظام انقلابی، این تزریق امید و ایمان را در دستور کار خود قرار دهد.

دهقانی اشکذری ادامه داد: معتقدیم که امروزه پرچم‌دار ایجاد امید و ایمان در جریان جوان کشور اساتید دانشگاه هستند و کلاس درس بهترین کانال تربیت و ارتباط با نسل جوانی است که امروز هدف دشمن و مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: با برگزاری این سلسله نشست‌ها تلاش می‌شود که رسالت بزرگ خود را انجام دهیم و وفاداری خود را نسبت به انقلاب و آرمان‌های نظام نیز بیان کنیم.

*اساتید بسیجی آبی بر آتش تفکرات غرب‌زده‌اند

در روزهایی که دشمن در تلاش است تا سرمایه‌های انسانی ایران را تحت‌الشعاع تفکرات غربی خود قرار دهد، بسیج اساتید به عنوان یک نمونه اثرگذار بر جوانان و نوجوانان، باید تلاش خود را برای حفظ تفکرات اسلامی-ایرانی و حل تعارضات موجود در نگرش دانشجویان در زمینه‌های مختلف، به ویژه دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد علمی و فرهنگی، به کار گیرد.



پیشرفت علمی و انتقال علم و فناوری در تعامل با دنیای اسلام عامل بسیار تعیین کننده و تقویت کننده روابط همه جانبه و شکل دهنده اتحاد ملی و انسجام اسلامی است بنابراین نظام آموزشی و نخبگان تربیت یافته بسیجی باید به اثرات این تحول بزرگ بیندیشند و بدانند که تبلور اتحاد ملی در داخل و انسجام اسلامی در خارج از وسعت گروه سرزمینی درتوان دستانی است که به تولید دانش و علوم و فنون همت گذاشته‌اند.

بنابراین همانگونه که در بیانیه مرکز بسیج اساتید آمده است، بسیج اساتید معتقد است که دانشگاه یکی از صحنه‌های اصلی تقابل و درگیری با دشمن است، چرا که آینده فکری، انسانی، هویتی، فرهنگی، علمی و اقتصادی آینده‌سازان کشور در این محیط شکل می‌گیرد.

دشمن تلاش دارد از این جبهه صدای انحرافی، ابهام‌آمیز، فریبنده و سطحی شنیده شود تا حرکت‌های علمی، تربیتی، فرهنگی، عزت‌آفرین و انسجام‌بخش دیده و شنیده نشود و به انحراف رود و با به انحراف کشاندن فعالیت‌های علمی، دانشگاه را از رویکرد واقعی، عینی و حل‌المسائلی به مشکلات کشور و تلاش‌هایی که در مسیر پیوند و انسجام ارگانیکی جامعه و دانشگاه صورت می‌گیرد، باز دارد.

بنا به تأکید رهبر عزیز انقلاب، تأکید بر یکپارچگی در بدنه اساتید انقلابی برای شکل‌دهی حرکتی منسجم و اجتناب از ایجاد رخنه در صفوف اساتید متعهد و معتقد به انقلاب ضرورتی مؤکد برای دستیابی به رسالت اساتید بسیجی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار