خبرهای داغ:
بمناسبت سالگرد شهادت شهید چمران

روایت "صور تا دهلاویه/ نقش خدمت جهادی بر دارهای قالی در" صور"لبنان

شهید دکتر مصطفی چمران در ۳۱خرداد سال ۱۳۶۲ در دوران دفاع مقدس در منطقه دهلاویه به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۵۲۱۴۵۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

روایت

به گزارش خبرگزاری بسیج، ۳۱خرداد ماه سالروز شهادت مردی است که از ستون‌های مهم نتنها دفاع مقدس، بلکه جبهه مقاومت بود، شهید دکتر مصطفی چمران استاد دانشگاه ایثار، مجاهدت، ولایت مداری، میهن دوستی و از سربازان رشید اسلام بود.

شهید مصطفی چمران در دوران زندگی سیاسی خود هرگز کرسی‌های مدیریت را به خاکریز دفاع از اسلام، انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و عزت ملت ایران ترجیح نداد.
روایت
شهید مصطفی چمران در دورانی که نماینده مردم تهران در خانه ملت بود، تفکر تبدیل جغرافیای ایران اسلامی به امن‌ترین کشور غرب آسیا و حتی دنیا با برخورداری از امنیتی بومی را در ذهن داشت.

شهید دکتر مصطفی چمران، خرمی فضای مجلس را با گرمای سوزان و مسیر سنگلاخی و پرخطر خط مقدم دفاع از میهن در جنگ تحمیلی عوض نکرد.
روایت
شهید مصطفی چمران دانش آموخته مکتب سیدالشهدا (ع)، جهاد در راه اسلام را به عنوان دُرّی از صدف عاقبت بخیری و لقاالله کشف کرده بودـ

شهید دکتر مصطفی چمران دامنه دفاع از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران را فراتر از مرز‌های جغرافیایی این سرزمین پُرگهر می‌دید.

بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم در دفاع مقدس، به جای پوشیدن کت و شلوارِ اتوکشیده مدیریتی، جامه خاکی مجاهدت در راه خدا و دفاع از اسلام و انقلاب را بر تن کرد.
روایت
شهید چمران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پلاک مبارزه با استکبار و غده سرطانی جهان اسلام رژیم غاصب صهیونیستی را بر سینه داشت، این ستاره تابناک منظومه استکبارستیزی نتنها در ایران بلکه جهان اسلام، قبل از طلوع خورشید انقلاب بر فضای تاریک کشور بخاطر حکومت رژیم منحوس پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در تقویت جبهه مقاومت نقشی کلیدی داشت.

کارنامه شهید مصطفی چمران از حضور در جبهه مقاومت هشت فصل دارد، هشت فصلی که هر کدام سندی تأثیرگذار بر مختومه شدن پرونده جولان سیاه رژیم صهیونیستی و اربابش آمریکای جنایت کار در منطقه و جهان اسلام و هدایت این جلادان تاریخ بشریت به زباله دان تاریخ و جراحی این غده سرطانی از پیکر جهان اسلام در آینده نزدیک خواهد بود

تأسیس «حرکة المحرومین» و شاخه نظامی آن "اَمَل"، در جهت تحکیم بنیان جبهه مقاومت از سرفصل‌های مجاهدت شهید چمران در جبهه مقاومت در جنوب لبنان بود.

مدیریت مدرسه "صنعتی جبل عامل" در " صور "، تابلویی از جنس جهاد در سنگر علم و دانش در تالار مجاهدت این شهید والامقام است، کارنامه شهید مصطفی چمران در نهایت با خون امضاء شد.

شهید چمران در جبهه مقاومت و جهاد مقابل شیطان بزرگ و مولود نامشروعش رژیم صهیونیستی، با وجود اینکه یکی از عناصر مهم مقاومت بود هم‌سفره و همنشین فقرا و مستضعفین نیز بود، زیرا شاگرد مکتب روح الله با کاخ نشینی زاویه دارد.

شهید چمران در مرکز سازمان اَمَل در جنوب شرقی بیروت در منطقه شِیاح، از مناطق فقیرنشین شیعیان، در جهت تربیت جوانان مسلمان شیعه میز تحصیل و علم آموزی را به خاکریز جهاد و ایثار در جبهه مبارزه با یزیدیان زمان با تدریس دروس اسلامی تبدیل کرده بود.

شهید مصطفی چمران هسته سازمان‌های اسلامی دانشجویان را در بیروت و شهر‌های جنوبی لبنان، به شیوه انجمن‌های اسلامی دانشجویان به عنوان خاکریزی دیگر از جنس استکبارستیزی در دل مقاومت شکل داد و عناصر شکل‌گیری هسته اولیه "حرکة المحرومین" را تربیت کرد.

مصطفی چمران، این مرد بزرگ از تبار امام علی (ع) شهیدی که در جبهه مقاومت، روز‌ها شیر میدان بود و شب‌ها به فقرا و نیازمندان سرکشی می‌کرد. روز‌ها آتشی بر خرمن اسلام ستیزان و شب‌ها گرما بخش سفره فقرا بود.


شهید مصطفی چمران در جبهه مقاومت یک جهادگر بود، فرماندهی که در جبهه مقاومت کار جهادی می‌کرد. این مرد بزرگ از تبار عاشوراییان، گوهر خدمت جهادی را در بستر مقاومت سیقل داد.
روایت
شهید چمران با بر افراشتن بیرق خدمت جهادی، کلنگ محرومیت‌زدایی را در لبنان به ویژه منطقه کم‌برخوردار صور بر زمین زد. شهید چمران نقش خدمت جهادی و مخلصانه را بر دارِ قالی زد. این شهید بزرگوار برای شیعیان فقیر کارگاه قالی‌بافی راه اندازی کرد.

 

جغرافیای بی حد و مرز استکبارستیزی منظومه فکری شهید چمران

سردار محمد جواد قهرمانی معاون پیشین سپاه پاسداران نیز در بیان شخصیت شهید دکتر مضطفی چمران، اظهار کرد: شهید چمران از نمادهای میهن دوستی و استکبارستیزی بود.

معاون پیشین سپاه پاسداران ادامه داد: شهید چمران نگاه بی حد و مرز نسبت به جهاد و دفاع از مستضعفین داشت و به همین خاطر در جبهه مقاومت آن مجاهدت‌های تاریخی را انجام داد.

سردار قهرمانی تأکید کرد: شهید چمران به عنوان بنیانگذار جنگ‌های نامنظم در لبنان ریشه مقاومت را تقویت کرد و هنوز آثار این شهید والامقام در استحکام جبهه مقاومت را مشاهده می‌کنیم.

معاون پیشین سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی غرق در انزوا و بحران‌های داخلی است، اظهار داشت: سران این رژیم غاصب حتی قدرت حل بحران‌های داخلی در اراضی اشغالی را ندارند و فروپاشی این رژیم جعلی نزدیک است.

روایت

روایت مقابله با طرح نفوذی انحلال مجلس تا طراحی زیردریایی

سردار علی صلاحی از فرماندهان پیشین جبهه مقاومت در گفتگو با خبرگزاری بسیج در بیان شخصیت شهید مصطفی چمران این شهید والا مقام را شخصیتی عارف و عالم برشمرد و اظهار کرد: شهید چمران عنصری تأثیرگذار در دفاع مقدس بود.

از فرماندهان پیشین جبهه مقاومت با اشاره به شهید چمران به عنوان یکی از شخصیت‌های علمی و نظامی کشور، اخلاص و تقوای این شهید بزرگوار را بی بدیل دانست و تصریح کرد: شهید چمران عاشق خدا و آرزویش شهادت بود.

سردار صلاحی با تأکید براینکه شهید چمران یکی از وزنه‌های مهم در جبهه مقاومت بود، اضافه کرد: جهاد شهید چمران در میدان مبارزه با استکبار و اذنابش در تاریخ ماندگار خواهد بود.

فرماندهان پیشین جبهه مقاومت با اشاره به برخی اقدامات شهید چمران در برخورد با اقدامات ضد انقلابی برخی نفوذی‌ها در داخل کشور، تصریح کرد: شهید چمران یک تنه مقابل توطئه نفوذی‌ها با طرح انحلال مجلس ایستاد.

سردار صلاحی شهید چمران را اولین طراح ساخت زیردریایی با تکیه بر راهبر ما می‌توانیم برشمرد و اضافه کرد: شهید چمران در مباحث دفاعی، علمی و حتی قانون گذاری در مقطعی به عنوان نماینده تهران در مجلس شوذای اسلامی آثار ماندگاری از خود بر جاگذاشته است.

فرماندهان پیشین جبهه مقاومت با انتقاد از ضعف‌های متولیان امر در دهه‌های اخیر در برجسته‌سازی ابعاد مختلف شخصیت علمی، سیاسی، نظامی و عرفانی شهید مصطفی چمران، گفت: هنوز شخصیت این شهید والامقام به درستی به جامعه و به ویژه نسل جوان شناخته نشده است و باید در این راستا تلاش کنیم.

سردار صلاحی اظهار داشت: شهید مصطفی چمران سرباز واقعی ولایت بود و در حوزه‌های مختلف درخشید.

ت/۲۶۲۳
انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار