مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان و معاون سیاسی امنیتی استاندار :

شهید چمران، پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره)، استاد بسیجی و استاد در تراز انقلاب اسلامی بود

احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و رییس بسیج اساتید استان هرمزگان در گفتگو با ‌خبرگزاری بسیج هرمزگان ضمن گرامیداشت ۳۱ خرداد ماه، سالروز شهادت شهید چمران اظهار کرد: شهید دکتر چمران به عنوان یک استاد در حوزه‌های مختلف علم، اخلاق، عرفان و هم در حوزه مسائل دینی یک استاد شاخص در کشور ایران بوده است.
کد خبر: ۹۵۲۱۳۶۵
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و رییس بسیج اساتید استان هرمزگان در گفتگو با ‌خبرگزاری بسیج هرمزگان ضمن گرامیداشت ۳۱ خرداد ماه، سالروز شهادت شهید چمران اظهار کرد: شهید دکتر چمران به عنوان یک استاد در حوزه‌های مختلف علم،  اخلاق، عرفان و هم در حوزه مسائل دینی یک استاد شاخص در کشور ایران بوده است.

وی به فلسفه نامگذاری روز ملی بسیج اساتید اشاره کرد و افزود: این روز یادآور رشادت‌ها و فداکاری و روح بلند شهید چمران است و روز شهادت این شهید بزرگوار به نام روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شده است، منش شهید چمران از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بوده و بایستی اساتید، شهید چمران را الگوی خود قرار دهند.

 

رییس بسیج اساتید استان هرمزگان افزود: شهید چمران در عین حالی که یک استاد دانشمند بود و در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کرد اما دغدغه مردمانی را داشت که مظلوم واقع شده بودند بنابراین تحصیل را رها کرد و در بسیاری از کشورهایی که مردمانش مورد ظلم و جور واقع شده بودند حضور یافت و به داد مردمان ستمدیده رسید.

کامرانی همچنین گفت: شهید چمران در کشور ایران هم در عین حالی که وزیر دفاع بود، به یاری مردم شریف، نجیب و مظلوم کردستان شتافت و رابطه صمیمانه ای با مردمان کرد زبان داشت.

وی با بیان اینکه شهید چمران جمع اضداد بود، تصریح کرد: این شهید علاوه بر اینکه در حوزه‌های عرفان، شعر روحیه لطیفی داشت و در حوزه‌های هنری اعم از عکاسی، نقاشی و هنرمند ماهری بود، در حوزه جنگ و جبهه و اصول نظامی هم آدم متبحری و درد آشنایی بود و در مسائل حوزه نظامی نیز تسلط کامل داشت.

رییس بسیج اساتید استان هرمزگان با تاکید بر اینکه شهید چمران، پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره)، استاد بسیجی و استاد در تراز انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: شهید چمران می‌تواند الگوی خوبی برای تمامی اساتید دانشگاه‌های کشور باشد که در عین حال که در حوزه علمی فعالیت می‌کنند در حوزه‌های دیگر اعم از حوزه انقلابی و جهادی و آنجایی که می‌توانند به مردم مظلوم کشور، منطقه و جهان کمک کنند وظایف خود را انجام دهند.

 

کامرانی به ماموریت‌های بسیج اساتید در حوزه جهاد تبیین، جهاد خدمت و امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: ماموریت اساتید در محیط دانشگاه‌هاست بدین صورت که پیشرفت‌های کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه دانشگاه‌ها را باید برای نسل جوان تبیین و منتقل کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ دانشگاهی در استان هرمزگان وجود نداشت، دانشگاه را مولود انقلاب در استان دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها بعد از انقلاب اسلامی در استان هرمزگان شکل گرفتند و از ابتدای انقلاب تا کنون حدود ۵۲ واحد دانشگاهی در دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی فعال هستند.

کامرانی بیان داشت: درحال حاضر به جایی رسیده‌ایم که دانشگاه‌های هرمزگان این ظرفیت را دارند که در رشته‌های مورد نیاز صنایع، حتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم می‌توانند فارغ التحصیلان خود را به صنایع و محیط‌های کاری معرفی کنند که اینها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

رییس بسیج اساتید استان هرمزگان همچنین به مأموریت و رسالت بسیج اساتید در حوزه جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: در راستای جهاد تبیین در حوزه پارک‌های علم و فناوری در استان، مراکز پژوهشی و همچنین اقتصاد دریا محوری که درحال حاضر در استان هرمزگان شکل گرفته، کارهایی انجام شده است، استان هرمزگان در بین چهار استان جنوب و سه استان در شمال کشور، بیشترین مرز آبی را دارد به گونه ای که ۴۲ درصد مرز آبی متعلق به استان هرمزگان است.

وی با اشاره به نقش برجسته اساتید در حوزه امیدآفرینی پیرامون توسعه سواحل مکران در استان هرمزگان ابرازداشت: اساتید می‌توانند در حوزه امیدآفرینی کمک‌های زیادی کنند و آنها را برای دانشجویان، نسل جوان، دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور تبیین کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار  و مسئول بسیج اساتید هرمزگان ادامه داد: در شرایط کنونی جامعه به فرموده مقام معظم رهبری «هیچ چیز بالاتر امیدآفرینی واقعی در جامعه نیست»، حتی می‌توان اصطلاح جهاد امیدآفرین برای آن استفاده کرد و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، اطلاق جهاد امیدآفرینی یک اطلاق مناسبی است.

کامرانی همچنین با تاکید بر اینکه بایستی به جامعه و جوانان امید واقعی را تزریق کرد، گفت: با توجه به شکل‌گیری صنایع بزرگ در استان هرمزگان، استاندار به دنبال جذب ۲۶۰۰ نفر بومی استان (افرادی که در هرمزگان زندگی می‌کنند و تحصیلات خود را در این استان گذرانده‌ و شرایط استان را پذیرفته‌اند) طی یک فراخوان در آینده در پالایشگاه بندرعباس است.

وی از نیروی انسانی به عنوان موتور محرکه توسعه هر کشور و منطقه نام برد و اذعان داشت: این مأموریت بر عهده آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست که خوشبختانه در این حوزه فعالیت دارند لذا نیاز است که در حوزه رشته‌های تحصیلی و همچنین حوزه توسعه استان هرمزگان بازنگری صورت گیرد تا در مسیر توسعه‌ای که در آینده در استان هرمزگان شکل می‌گیرد آمایش آموزش عالی بر اساس آمایش سرزمینی که وجود دارد منطبق کنیم.

رییس‌ بسیج اساتید استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش این بسیج در توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند راهبردی و مشخص کننده مسیر ، سبک زندگی ایرانی_ اسلامی است که  اساتید در دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه پیوست‌های فرهنگی، توسعه فرهنگی و در تبیین و تشریح ابعاد و همچنین عملیاتی و اجرایی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی کمک بسیاری کنند.

کامرانی با بیان اینکه از دیدگاه بسیج اساتید، همه اساتید دانشگاه ه بسیجی هستند مگر خلاف آن ثابت شود، اذعان داشت: تمامی اساتید دانشگاه‌ها از روحیه بسیجی، انقلابی و جهادی برخوردار هستند.

وی با اشاره به ویژه برنامه روز ملی بسیج اساتید در استان هرمزگان گفت: اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان در همایشی که به مناسبت روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران به صورت ویدیو کنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات و ۳۰۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند. البته سردار امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) در این همایش در جمع اساتید هرمزگان به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار