بیانیه سازمان بسیج اساتید استان زنجان به مناسبت روز بسیج اساتید

زنجان- به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید چمران - "روز بسیج اساتید" سازمان بسیج اساتید استان زنجان بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۲۱۰۵۰
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

 

بیانیه سازمان بسیج اساتید استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید چمران - روز بسیج اساتید

 

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ در این بیانیه آمده است:


توقع ما اینست که خروجی دانشگاه در جمهوری اسلامی چمران‌ها باشد. (مقام معظم رهبری)


۳۱ خردادماه سالروز شهادت یکی از اسوه‌های بزرگ علم، اخلاص و عمل، اسوۀ شهادت و شجاعت، نمونۀ والای حب ولایت و درخت پُربار خضوع و ادب است. در این روز عالمی دیندار و انقلابی به آرزوی خود که همانا شهادت بود نائل شد. شهیدی که "آرزو داشت که در معرکه‌های سخت و طوفان زای حوادث، در نبرد مرگ و زندگی، بین حق و باطل پرچم خونین حسین (ع) را بر دوش بکشد و با فداکاری هستی خود یک حلقه به زنجیر دراز شهدای در راه حق بیافزاید و انسانیت را یک قدم به کمال نزدیکتر کند؛ عارفی که جمله ژرف او که کسی که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد، بی تقواست، برای همه اعصار تاریخ است"، مجاهدی که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) سرگشتۀ عشق ناب ولایی او بود و می‌فرمود که "شهید چمران چنان با عظمت و با تعهّد به اسلام جان خود را فدا کرد که خود را در هر دو جهان بیمه نمود".


شهید چمران تمامی فضیلت‌های انسانی و اسلامی را کسب نمود و علی رغم داشتن کرسی علمی و جایگاه مادی در دنیای مدرن غرب به مصداق آیه من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه... حاضر نشد در پیشرفت و توسعه برنامه نظامی آمریکا به عنوان سمبل استکبار شرکت کند و تمامی جایگاه و تمکن مادی را رها کرد، به جبهه مقاومت اسلامی پیوست و سمبل مقاومت اسلامی شد.

زندگی و راه شهید چمران نماد و الگوی حرکت اساتید بسیجی شده و راه مبارزه و مجاهدت در میادین پر خطر و خلاقیت و نوآوری برای تامین آسایش، امنیت و سلامت مردم عزیز و شریف ایران را هموار کرد. به برکت تلاش اساتید بسیجی، کشور عزیزمان امروز در بسیاری از شاخه‌ها مهم علمی، فناوری و تکنولوژیکی در زمرۀ کشور‌های پیشرو بوده و انشاالله با دعای حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) و جانشین بر حق ایشان امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و تلاش اساتید بسیجی جایگاه واقعی کشورمان هر روز متعالی‌تر خواهد شد.


بسیج اساتید استان زنجان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند شهید دکتر مصطفی چمران از خدمات اساتید بسیجی در پیشبرد اهداف کشور و تحقق استقلال علمی و عدم وابستگی کشور در حوزه فناوری و دانش تقدیر و تشکر می‌نماید و قطعا این مسیر پر افتخار در گام دوم انقلاب نیز پر قدرت‌تر از قبل با حضور اساتید بسیجی، مومن و انقلابی استمرار خواهد داشت و ایران اسلامی با تکیه بر علم و فناوری و اساتید متدین هر روز قوی‌تر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار