خبرهای داغ:

نجات ۱۶ راس گاومیش گرفتار در کانال آب کشاورزی

رئیس آتش نشانی دزفول از نجات ۱۶ رأس گاومیش از درون کانال آب کشاورزی با کمک آتش نشانان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۰۴۸۹
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

روح الله بهشتی فرد گفت: طی تماس شهروندی با سامانه ۱٢۵ این سازمان گزارش گرفتار شدن تعدادی زیادی گاومیش در کانال آب کشاورزی سنجر واقع در گاومیش آباد غربی اطلاع رسانی شد.

 

او می‌گوید: ستاد فرماندهی عملیات سریعا اکیپی از آتش نشانان ایستگاه شماره یک را به محل حادثه واقع در گاومیش آباد غربی کانال سنجر اعزام و بلافاصله اقدام به نجات جان این حیوان‌ها نمودند.

 

بهشتی فرد گفت: در این حادثه تعداد ۱۶ راس گاومیش در کانال آب کشاورزی در خطر مرگ گرفتار شده بودند که توسط آتش نشانان مهدی ملائکه زاده سرپرست معاونت عملیات، علیرضا جرک، سید علیرضا آذرنگ، محمد بی باک، بهروز پیامنی و همچنین به کمک اهالی محل و با استفاده از دستگاه وینچ و جرثقیل خودروی امداد و نجات از درون آب بیرون آورده شدند و از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

 

رئیس آتش نشانی دزفول گفت: عملیات نجات این حیوان‌ها بیش از دو و نیم ساعت بطول انجامید و حدود ده کیلومتر از مسیر کانال توسط آتش نشانان بصورت پیاده و سواره در گرمای طاقت فرسا طی شد که رمق آتش نشانان را گرفت.

 

به گفته او طبیعت این حیوان‌ها برای پایین آوردن حرارت بدن خود این است که ساعت‌ها در آب بمانند، اما غافل شدن صاحبان، آن‌ها را به سمت کانال‌های آبیاری می‌آورد و شیب تند کانال باعث گرفتار شدن حیوان‌ها هنگام خروج از آب و احیانا مرگ آن‌ها میشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار