خبرهای داغ:

امضای تفاهمنامه همکاری میان انجمن نمایش خوزستان و بصره

تفاهمنامه همکاری میان مدیران انجمن نمایش استان خوزستان و مدیر انجمن نمایش استان بصره روز چهارشنبه با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۶۰
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ این تفاهم نامه میان احمد الشمایی، مدیر انجمن هنرهای نمایشی بصره و محمد یاقوت‌پور، مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در راستای تقویت بنیه فرهنگی و هنری با حضور کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد امضا و تبادل شد.

 

بهره‌گیری از تجربیات مفید و تأثیرگذار و انتقال آن جهت ارتقای غنای هنری و کشف گونه‌های اجرایی فراموش شده و جدید، تعاون میان دو جغرافیا یاد شده و استحکام روابط فرهنگی هنری دو کشور از جمله اهداف اصلی این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

 

مدیر انجمن هنرهای نمایشی بصره ضمن ابراز امیدواری نسبت به انعقاد این تفاهم‌نامه اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های هنری هر ۲ کشور به خوبی بهره ببریم.

 

احمد الشمایی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور گفت: امیدواریم به نحو احسن از این تفاهم‌نامه استفاده و اجرای‌های خوبی در ۲ کشور داشته باشیم.

 

 

قرابت فرهنگی ایران و عراق زمینه‌ساز تبادل فرهنگی

 

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان نیز ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه موجب خوشحالی و خرسندی است. استان خوزستان و استان بصره قرابت با یکدیگر قرابت فرهنگی دارند که این قرابت فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز تبادل اجراها میان کشور ایران و عراق شود.

 

محمد یاقوت پور بیان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی یکی از افتخارات انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان است که تفاهم‌نامه می‌تواند بر غنای این جشنواره بی افزاید و روزهای خوبی را برای اجرا تئاتر و اساتید این حوزه و تبادل تجارب میان دو کشور را رقم بزند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار