روایتی از سازندگی و همدلی جهادگران مرکزی؛

ساخت ۱۰۰ خانه برای محرومان/ وقتی محرومیت جای خود را به آبادانی و پیشرفت می‌دهد

جهادگران نماد اخلاص، دینداری و تعهد و مایه امیدواری نظام و یأس و ناامیدی دشمنان هستند و اردوهای جهادی محل تمرین؛ تمرین دیدن و عبور نکردن، دیدن محرومیت‌هایی که برایمان خوشایند نیست ولی برای رفع آن باید عزممان را جزم کنیم تا ایران و ایرانی را از دغدغه محرومیت برهانیم.
کد خبر: ۹۵۱۹۹۱۲
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهرستان خمین دیاری که در آن جهادگران واژه انسانیت را عاشقانه معنا کرده‌اند و لبخند روی لب محرومان و مستضعفان را معنای زندگی خویش ساختند. 

سرزمینی که جهادگرانش سال‌هاست که پای کار هستند و برای حرکت و ادامه مسیر تردیدی به خود راه نمی‌دهند و هر بار با شور و اشتیاق خاصی برای خدمات رسانی در روستاهای دورافتاده و محروم و مناطق حاشیه‌ای آستین همت را بالا می‌زنند.

ساخت ۱۰۰ خانه برای محرومان/ وقتی محرومیت جای خود را به آبادانی و پیشرفت می‌دهد

زمانی که حرف ساخت سرپناه در میان باشد همه پای کارند تا محرومان سقفی بالای سرشان باشد و دلشان گرم شود. گروه جهادی تخصصی شهید "متوسلیان"، جمعی از جهادگران بسیجی تخصصی در حوزه معماری و سازه را دور هم گرد آورده که روز و شب را به هم گره می‌زنند تا خانواده‌ای بی‌سقف نماند. این گروه جهادی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار عاشقانه کار می‌کنند تا قاب‌های زیبایی برای زندگی خلق کنند و لبخند بر چهره روستاییان نشانند. 

خدمات جهادی آنان تنوعی به اندازه تمامی نیازهای بشر امروزی دارد؛ از کارهای عمرانی گرفته تا برنامه‌های فرهنگی و تهیه بسته‌های غذایی و کمک‌های مؤمنانه.

سعید غلامی جوان ۳۰ ساله‌ای که خود مسئول گروه جهادی شهید "متوسلیان" است، از او می‌خواهم که درباره فعالیت‌های این گروه جهادی بیشتر برایمان بگوید و او چنین گفت: گروه جهادی شهید "متوسلیان" شهرستان خمین از سال ۹۳ فعالیت خودش را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی ۱۰ نفر عضو ثابت دارد، افزود: تعدادی از اعضا در رشته معماری و سازه و تعدادی نیز در رشته‌های پزشکی تخصص دارند که عمدتاٌ در حوزه عمرانی، و ساخت و مرمت واحدهای مسکونی و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه فعالیت داریم.

غلامی ادامه داد: بیشتر خدمات و فعالیت‌هایی که تا به امروز انجام داده‌ایم در مناطق حاشیه‌ای و روستاها بوده است و به لطف خدا و همت نیروهای جهادی طی این سال‌ها توانسته‌ایم ۸۰ تا ۱۰۰ واحد ساختمانی برای خانوارهای کم‌برخوردار احداث کنیم و صفر تا صد کار را خودمان انجام دهیم.

مسئول گروه جهادی شهید "متوسلیان" به دیگر فعالیت‌های جهادی در حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: مرمت ۱۰ها واحد مسکونی، مرمت مساجد، نوسازی و مرمت مدارس، ساخت پل، پروژه‌های انتقال آب، ساخت استخر آب کشاورزی و جدول‌های بتی را به کمک اعضا و به شکل تخصصی در سطح شهرستان انجام داده‌ایم.

وی یکی از دلایل فعالیت این گروه جهادی را در حوزه عمرانی، سیل عنوان و تصریح کرد: در سال ۹۸ باتوجه به خسارات و ویرانی که سیل به واحدهای مسکونی به ویژه در بخش روستایی وارد کرد ما این احساس را کردیم که بایستی در حوزه عمرانی پای کار باشیم لذا گستره فعالیت خود را در زمینه ساخت و مرمت واحدهای مسکونی به کار گرفتیم.

غلامی یادآور شد: باتوجه به ویرانی که سیل در مناطق روستایی ایجاد کرد، تلاش کردیم تا آلامی بر زخم‌های مردمی شویم که در بارش‌های سنگین آن سال، خانه و وسایل زندگی و محصولات کشاورزی خود را از دست دادند.

این جهادگر شهرستان خمین به احداث و مرمت ۱۴ واحد مسکونی در روستای "مزرعه قاسم" اشاره کرد و گفت: شدت تخریب سیل در این روستا به قدری بود که همه دست به دست هم دادیم تا آبادانی را به این روستا بازگرداندیم.

غلامی از انگیزه جهادگران برای خدمت و کمک‌رسانی چنین گفت: وقتی می‌بینیم که هم‌وطنی به هر دلیلی خانه و زندگی خود را از دست داده است نمی‌توانیم چشم خود را ببندیم و پای کار نباشیم. لبخند زنان و مردانی که تنگدستی مانع رسیدگی به وضعیت خانه آنها شده و دعای خیرشان خستگی را از تن جهادگران بیرون می‌برد.

وی در پاسخ به اینکه چقدر حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند، گفت: گروه جهادی ما کار تخصصی انجام می‌دهد و ما سعی می‌کنیم هزینه‌ها را در ساخت یک بنای استاندارد که متری ۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود به حداقل برسانیم و با مشارکت بنیاد مسکن و بسیج سازندگی از نظر قیمت تمام شده یک سوم هزینه بیشتر برندارد.

سرپرست گروه جهادی شهید "متوسلیان" شهرستان خمین درخصوص فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه کمک‌های معیشتی تصریح کرد: مسجد، محور فعالیت‌ها به ویژه در تهیه بسته‌های معیشتی و جذب داوطلبین در اردوهای جهادی است.

غلامی ادامه داد: بانک اطلاعاتی از خانوارهای کم‌برخوردار به کمک ارکان مساجد تهیه شده و با همکاری و حضوری که خیرین در مساجد دارند و اعتمادسازی که بین خیرین ایجاد کرده‌ایم بسته‌های معیشتی، غذای گرم، تهیه افطاری و تهیه جهیزیه برای توزیع بین خانوارهای نیازمند و کم‌برخوردار در ایام مختلف سال انجام می‌دهیم.

وی افزود: باتوجه به حضور جهادگران متخصص در گروه جهادی ویزیت رایگان در روستاها را نیز انجام می‌دهیم تا بتوانیم از بار محرومیت روستاهای شهرستان کم کنیم.

این جوان جهادگر درخصوص انگیزه خود و دیگر جهادگران برای خدمت‌رسانی گفت: معتقدم خدمت به خلق خدا جزو بهترین عبادت‌هاست و جامعه‌ای که اخلاق در آن حاکم شود جامعه آبادی خواهد بود. جهادگرانی که با ما همکاری می‌کنند اکثراً شاغل هستند ولی با تمام مشکلاتی که دارند همیشه پای کار بوده‌اند.

غلامی ادامه داد: شور و اشتیاقی برای خدمت‌رسانی و کمک در وجود جهادگران است باعث شده تا همیشه خودشان پیگیر حضور در اردوی جهادی باشند؛ اغلب اوقات آن‌ها هستند که اعلام می‌کنند چه روزهایی فرصت کمک‌رسانی و فعالیت دارند و همین باعث می‌شود کمتر نیاز به فراخوان برای جذب جهادگر جدید در اجرای پروژه داشته باشیم.

وی در پایان از مسئولین نیز خواست تا گروه‌های جهادی تخصصی از نظر تأمین و تقویت بودجه بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.

جهادگران نماد اخلاص، دینداری و تعهد و مایه امیدواری نظام و یأس و ناامیدی دشمنان هستند و اردوهای جهادی محل تمرین؛ تمرین دیدن و عبور نکردن، دیدن محرومیت‌هایی که برایمان خوشایند نیست ولی برای رفع آن باید عزممان را جزم کنیم تا ایران و ایرانی را از دغدغه محرومیت برهانیم.

گزارش: عاطفه محمدی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار