مادر شهید رضایی‌نژاد به‌ عنوان پیشکسوت صنایع‌دستی ایلام تجلیل شد

به مناسبت هفته صنایع‌دستی از مادر شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای کشور و از پیشکسوتان صنایع‌دستی در رشته جاجیم‌بافی در شهرستان آبدانان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۴۱۳
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، روز یکشنبه به مناسبت گرمیداشت هفته صنایع‌دستی با مادر شهید داریوش رضایی نژاد به عنوان پیشکسوت صنایع‌دستی شهرستان آبدانان دیدار و با اهدای لوح و تصویری از این شهید هسته ای کشور، هنر دست صنعتگران ایلامی، تقدیر کرد.

فرزاد شریفی در این مراسم، اظهار کرد: هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی ما گنجینه‌های گران‌بها و تکرارنشدنی هستند که تجلیل از این بزرگان و هنرمندان صنایع‌دستی همواره در رأس برنامه‌های این اداره‌کل است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه بیشتر همه مسئولان و هنرمندان صنایع‌دستی به این خانه‌های خلاق، بتوانیم شاهد توسعه هر چه بیشتر رشته‌های صنایع‌دستی در ابعاد مختلف باشیم.

افتتاح کارگاه خراطی چوب در آبدانان ایلام

به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی کارگاه خراطی چوب در شهرستان آبدانان افتتاح شد، این کارگاه با اشتغال‌زایی ۷ نفر (چهار نفر به صورت مستقیم و سه نفر غیرمستقیم) شروع به فعالیت کرده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در حاشیه افتتاح این کارگاه، ابراز کرد: خراطی چوب از صنایع و هنرهای مرتبط با چوب است که از دیرباز در کشورمان رواج داشته که خوشبختانه در استان، یک صنعتگر آبدانانی احیاگر این هنر و صنعت شده است.

شریفی گفت: خراطی چوب در کارگاه شامل تولیداتی ار قبیل کاسه، بشقاب، سینی، گلدان، لیوان، شیرینی خوری، میوه خوری، پایه آباژور، گهواره، صندلی، ظروف، نرده و .... است که این محصولات تولید شده هم به صورت حضوری و هم مجازی بیشتر به استان‌های تهران، اصفهان، دزفول، خرم‌آباد و کرمانشاه و ... ارسال می‌شود که تاکنون مورد استقبال متقاضیان این هنر قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه هنر خراطی می‌‎تواند باعث ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای زنان خانه دار شود، عنوان کرد: خراطی هنر صنعتی خلاقانه و اشتغال آفرین که این روزها به همت صنعتگر آبدانانی در مسیر احیا قرار گرفته است و خراطی چوب در واقع تراش و فرم دادن چوب به وسیله دستگاه خراطی و مغار است.

مادر شهید رضایی‌نژاد به‌ عنوان پیشکسوت صنایع‌دستی ایلام تجلیل شد

برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام به مناسبت هفته صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی که در محل اداره کتابخانه امیرکبیر این شهرستان برگزار شده است با کارآفرینان و تولیدکننگان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی این شهرستان دیدار و از آنان تجلیل و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی این شهرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است، گفت: تولیدات صنایع‌دستی شهرستان آبدانان در اقتصاد گردشگری دارای جایگاه ویژه‌ای است‌ که باید ظرفیت و توانمندی محصولات صنایع‌دستی بیش از پیش معرفی شود.

شریفی با اشاره به اینکه تمام نقاط این شهرستان دارای تولیدات صنایع‌دستی براساس ظرفیت‌ها است، افزود: این محصولات ریشه در فرهنگ و سنت‌ها و آیین‌ها و حتی سبک زندگی کهن مردمان دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، خاطرنشان کرد: محصولات ویژه صنایع‌دستی و محصولات تولیدی این شهرستان یکی از با ارزش‌ترین محصولات صنایع‌دستی کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار