برگزاری روز مزرعه گندم در مزارع گندم شهرستان خاتم

مراسم روز مزرعه گندم با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان و بهره برداران، در محل مزرعه تحقیقی – ترویجی گندم، واقع در منطقه چاهک برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۷۴۸۲
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خاتم، در این مراسم که با حضور محققین و کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، کارشناسان خدمات کشاورزی وکشاورزان پیشرو گندم کار برگزار شد؛ سید محمد تقی طباطبایی؛ محقق مجری طرح، با بیان سخنانی پیرامون روش اجرا و اهداف طرح‌های تحقیقی ترویجی برای حاضران، ارزیابی ارقام جدید گندم مناسب منطقه را اهداف مهم این طرح اعلام کردند.
وی با اشاره به آنکه روز مزرعه موقعیتی است که نمود عینی یک فعالیت یا یافته نوین علمی، توسط محقق در سایت‌های تحقیقاتی یا در واحد تولیدی در معرض دید بهره‌برداران، مروجان یا سایر افراد و واحد‌های ذینفع قرار می‌گیرد؛ گفت: توسعه کشاورزی حفاظتی جهت حفظ خاک و پایداری تولید، از مهمترین اهداف محققین می‌باشد.
در پایان کشاورزان در رابطه با مشکلات موجود در بخش کشاورزی و زراعت بحث و تبادل نظر نموده و با حضور در مزرعه در رابطه با مزیت‌های لاین‌های جدید کشت شده؛ نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار