خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در گفتگو با بسیج:

۴۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۲ ایجاد و تثبیت می‌شوند / بازدید ۳۵ هزار نفری راهیان یشرفت از صنایع و معادن کشور

مجتبی اصغری گفت: تا پایان امسال ایجاد یا تثبیت ۴۰ هزار شغل جدید در صنایع کوچک و متوسط کشور در دستور کار ما قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۸۸
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

۴۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۲ ایجاد و تثبیت می‌شوند / بازدید ۳۵ هزار نفری راهیان یشرفت از صنایع و معادن کشور
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور امروز پس از بازدید از خبرگزاری بسیج در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: سال گذشته در مجموع دو طرح " صنعت یار و معدن یار" حدود ۲۸ هزار شغل تثبیت و یا ایجاد شد و امسال هم هدف گذاری ما ایجاد یا تثبیت ۴۰ هزار شغل جدید است.

وی افزود: بدلیل اینکه واحدهای کوچک مقیاس غالبا کاربر بوده و اثرات بهبود تولید در این بخش در کوتاه مدت در معیشت و رفاه مردم قابل لمس می باشد لذا تمرکز این سازمان بر احیا و فعال سازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مقرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور همچنین گفت: با تشکیل حدود ۳۰۰ گروه جهادی در سازمان بسیج صنعت و معدن، خوشبختانه در دو سه سال گذشته حدود ۱۵ هزار واحد صنعتی، پایش و عارضه یابی شد و در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ هم با کمک این گروه‌های جهادی موفق شدیم ۱۲۹۶ واحد صنعتی کوچک و متوسط را رفع موانع کنیم که با این کار از تعطیلی و کاهش تولید آن‌ها جلوگیری کردیم.

وی همچنین اظهار کرد: حدود ۲۰۰ معدن را هم سال قبل که به علت مشکلات زیست محیطی، معارضین محلی، مشکلات مدیریتی و یا قدیمی بودن فناوری، دچار رکود شده بودند را با دادن مشاوره تخصصی احیا کردیم که با این اقدامات حدود ۱۵۰۰ شغل، تثبیت شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن افزود: در حوزه صنعتی و در قالب طرح "صنعت یار" حدود ۲۷ هزارشغل ایجاد شد و یا آن را تثبیت کردیم که در مجموع دو طرح صنعت یار و معدن یار بیش از ۲۸ هزار شغل ایجاد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در سال جاری هدفگذاری ما پایش و عارضه یابی ۸۰۰۰ واحد صنعتی و معدنی و رفع موانع ۲۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی می باشد.

مجتبی اصغری مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور همچنین تصریح کرد: تاکنون مجموعه کلینیک‌هایی که در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است حدود ۵۰ کلینیک است و امسال، احداث ۳۰ کلینیک جدید در دستور کار ما قرار گرفته است همچنین دفاتر مورد نیاز را برای نخستین بار در معاونت‌های معدنی در ادارات صمت استانی و در سازمان نظام مهندسی معدن استانی مستقر کردیم و هر استان دارای ۴ کارگروه تخصصی در حوزه صنعت یار و یک کارگروه تخصصی معدن در حوزه "معدن یار "شده است که در سال جدید شاهد برگزاری نشست‌های آن‌ها هستیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، خاطرنشان کرد:  دفاتر معدن یار برای نخستین بار در معاونت های معدنی ادارات صمت استانها و یا نظام مهندسی معدن استانها دایر گردید. همچنین جهت ارائه مشاوره های تخصصی به صاحبان صنعت و راهبری این طرح ها در استانها ما در حوزه صنعت،  ۴ کارگروه تخصصی در حوزه های بازار،فناوری،مالی و بانکی و زیرساخت تشکیل دادیم در حوزه معدن نیز کارگروه معدن استانها وظیفه تسهیل گری و ارایه مشاوره های تخصصی را بر عهده دارد.

وی همچنین گفت: امسال طرح راهیان پیشرفت از لحاظ کمی و کیفی بهتر از سال قبل خواهد شد و برای نخستین باردر سازمان بسیج صنعت و معدن حدود ۳۵ هزار نفر از دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی را در قالب راهیان پیشرفت که از تیرماه شروع می‌شودرای بازدید از قله های پیشرفت کشور اعزام خواهیم کرد. همچنین بازدید از زنجیره های ارزش معدنی در دستور کار بازدید راهیان پیشرفت ما قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها