مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فراهان عنوان کرد

ضرورت ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فراهان بر ترویج سبک زندگی رضوی تاکید کرد و گفت: زندگی امام رضا(ع) در عرصه سیاسی، حکومتی، فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و در عرصه تلاش برای مقابله با فتنه و حفظ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و مقابله با توطئه‌های داخلی و بین‌المللی درس‌آموز است.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۰۱
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

حجت‌الاسلام طاهریان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان با اشاره به شخصیت رئوف و مهربان امام رضا(ع) در دستگیری مردم گفت: امام رضا (ع) در عصری که خلفای عباسی، خفقان سیاسی را حاکم کرده بودند، یاری گری مظلومان شیعه و حتی اهل تسنن بودند که سبب آشنایی و رضایت بیشتر مردم آن دوره نسبت به دین اسلام شد.
وی در ادامه بیان کرد: حاکمان عباسی در مقابل گسترش سیره حسنه اهل بیت (ع) رفتار منفعلانه‌ای داشتند؛ تا جایی که گرایش مردم به اهل بیت(ع) را برنمی‌تابیدند و در صورت امکان تلاش داشتند از محبوبیت ائمه معصوم(ع)، برای جلب آرای مردم به نفع خود استفاده ببرند.

حجت‌الاسلام طاهریان تصریح کرد: مأمون عباسی، امام رضا (ع) را به عنوان ولیعهد خود معرفی کرد تا از یک سو امام(ع) را زیر نظر داشته باشد و از سوی دیگر قیام‌های شیعی را سرکوب نماید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فراهان تصریح کرد: یکی از مهمترین شاخصه‌هایی که باید در زندگی ائمه (ع) مورد توجه قرار بگیرد «مبارزه حداکثری سیاسی» است. اهل بیت (ع) همیشه مبارزات سیاسی خود را متناسب با شرایط، تنظیم و مدیریت می کردند. برای ثبات تشیع در عصر خود شیوه‌ی تقیه را به اصحاب و شاگردان خود آموزش می‌دادند تا شیعیان را از گزند حوادث و اتفاقات به سلامت عبور دهند.

وی با تاکید بر اینکه سیره و روش عبادت و مناسک حضرت برای مردم اسوه بود، افزود: مرحوم شیخ صدوق در روایتی از ابی عباد، ساده زیستی را روش و سیره امام(ع) معرفی کرده و زندگی ایشان را چنین توصیف می‌کند: "در تابستان فرش امام رضا(ع) حصیر و بوریا بود و در زمستان روی نمد می‌نشست و پیراهنی زبر و خشن می‌پوشید، مگر آن که بخواهد پیش مردم آید که در آن وقت لباس سنگین و بهتر می‌پوشید".

حجت‌الاسلام طاهریان بر ترویج سبک زندگی رضوی تاکید کرد و افزود: مناظرات موفقیت آمیز و علمی آن امام همام در دوران حیات در تاریخ دینی و فرهنگی اسلام به ثبت رسیده است که این امر خود موجب شکوفایی علمی در آن دوران شد.

وی در پایان‌‌ با اشاره به اهمیت حضور حرم امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ شیعی در ایران گفت: بدون تردید یکی از دلایل تاثیرگذار در گسترش فرهنگ تشیع در ایران وجود زائران فراوان از داخل و خارج از کشور به آستان مقدس امام رضا(ع) است و این آستان در ایران نقش موثری در ترویج فرهنگ شیعی و پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار