خبرهای داغ:
جلسه پرسش از شهردار قزوین:

۵ عضو شورا از پاسخ شهردار قزوین قانع نشدند

۵ عضو شورا از پاسخ شهردار قزوین قانع نشدند
در جلسه دوم شورای شهر قزوین که پرسش از شهردار مطرح شد علیرغم غیبت شهردار در جلسه ۵ نفر از ۹عضو شورای شهر قانع نشدند
کد خبر: ۹۵۱۶۵۹۸
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

 

قزوین_ به گزارش بسیج، اعضای شورای شهر قزوین پس از دو ماه اخطار و تذکر در نهایت در صحن علنی شورا در حوزه های مختلف مدیریت شهری سوالات را مطرح کردند و شهردار قزوین با پاسخ به اعضای شهر دلایل خویش را بیان کرد.

  روز سه‌شنبه دوم خرداد در حضور خبرنگاران در صحن شورای شهر مهدی صباغی شهردار قزوین، به بیش از چهل سوال اعضای شورا پاسخ داد و در ادامه شامگاه یکشنبه هفتم خرداد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین اعلام نظر در خصوص پاسخ‌های شهردار در دستور کار قرار گرفت که از پاسخ شهردار قانع نشدند.

علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: نیت شورای شهر از طرح سوالات در جهت احقاق حقوق عامه مردم و کمک به مدیریت شهری است و هیچ نیت سویی در این پرسش و پاسخ وجود ندارد.

 به گزارش بسیج، از صحن شورای شهر قزوین، علی فرمانی از اعضای شورا درخواست کرد که در صورت تمایل در سه دقیقه به دلایل قانع شدن و یا عدم اقناع خود از توضیحات شهردار اشاره کنند که با مخالفت فرج‌الله فصیح رامندی، از اعضای شورای شهر مواجه شد.

فرج الله فصیح‌رامندی که سابقه ریاست بر شورای شهر را دارد در این خصوص گفت: بر اساس ماده ۸۳ قانون شوراها به علت عدم حضور شهردار در این جلسه اعضای شورا نمی‌توانند صحبتی در این رابطه داشته‌ باشند چون شهردار در جلسه حضور ندارد و امکان پاسخگویی و دفاع نیست وقتی شهردار غایب جلسه است از چه کسی سوال می کنید بهتر است در حضور ایشان سوالات مطرح و پاسخ داده شود.

 در ادامه موضوع مطرح شده از سوی فصیح‌رامندی جلسه را دچار چالش کرد و در نهایت علی فرمانی از اعضای شورا خواست کسانی که از صحبت‌ها و توضیحات جلسه گذشته شهردار قانع شده‌اند دست خود را به نشانه موافقت بالا ببرند که اعضای شورا همراهی نکردند و از پاسخ شهردار قانع نشدند.

محسن حق‌شناس، نایب رئیس شورای شهر قزوین، با اشاره به پاسخ های شهردار که در جهت اغنای شورای صورت نگرفت گفت: اگرچه جلسه پرسش و پاسخ از شهردار قزوین جلسه‌ای بسیار وزین و در شأن مردم قزوین بود که می‌تواند الگویی شایسته برای سایر شوراهای کشور باشد اما از پاسخ‌های شهردار قانع نشده و از برخی پاسخ‌های ایشان به شدت متعجب شدم‌.

ولی چگینی یکی دیگر از اعضای شورای شهر قزوین نیز اظهار کرد: مگر وظیفه شورا غیر از سیاستگذاری برای شهردار و رعایت قوانین و مقررات چیز دیگری است؟ سوال کردن حق اعضای شوراست اگرچه در برخی سوال و جواب‌ها اغراق واضحی وجود داشت قانع کردن اعضای شورا به معنی خواسته شخص نیست بلکه نمایندگان مردم در مدیریت شهری هستند.

فاطمه اشدری نیز در ادامه گفت: مدیر اگر غیرمتخصص است باید معاونین متخصص انتخاب کند که در همایش‌های تخصصی بتواند اظهار نظر صریح داشته باشند و مواردی همچون ندانم‌کاری‌های برج خلیج‌فارس حادث نشود.

وی افزود: اگر خدای نخواسته مسئله‌ای همچون متروپل در قزوین رخ دهد شهرداری باید پاسخگوی هرگونه آسیب جانی و مالی به شهروندان باشد.

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورای شهر نیز به طرح یک چالش پرداخت و بیان کرد: در جلسه گذشته آقای شهردار به جهت داشتن سفر هوایی در ساعت ۱۱ جلسه را ترک کردند در حالی که شواهد نشان داد پرواز ایشان ساعت چهار صبح بوده و ایشان باید دلیل این کتمان حقیقت را مشخص کنند.

اشتری افزود: پاسخ‌ها و آمارهای ارائه شده از سوی شهردار خلاف واقع بود و ایشان با توضیحات خود نتوانستند پنج عضو سوال‌کننده شورا را قانع کند.

الهیاری در این میان در فرصتی پنج دقیقه‌ای خطاب به شهردار غایب در جلسه اظهار کرد: متأسفانه شهردار محترم قزوین علی‌رغم حمایت‌های همه جانبه اعضای شورا، همچنان به پروژه شورا هراسی خود ادامه می‌دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی اجتماعی و خانواده افزود: پاسخ شهردار به پرسشی که در رابطه با جذب سرمایه مطرح شد، قانع کننده نبود و همچون روال همیشگی وعده به آینده دادند و واقعیت آن است که حتی یک جذب سرمایه برای پروژه‌های بزرگ در دوره مدیریت ایشان صورت نگرفته و جذب سرمایه برای قزوین صفر بوده است.

الهیاری ادامه داد: در دوران تصدی شهردار فعلی، زمان رسیدن اتوبوس‌های واحد در بعضی مسیرها از پنج دقیقه به یک ساعت رسیده و نارضایتی بسیاری از شهروندان را موجب شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در دیدارهای مردمی و میز خدمت گلایه‌ها و تماس‌های زیادی از سوی مردم مبنی بر وادادگی و انفعال شهرداری برای جمع کردن سگ‌های ولگرد و نیز کلافه شدن مردم از وجود وانت‌بارها در سطح شهر و حاشیه خیابان‌ها به اعضای شورا رسیده است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار