فرزندآوری در شرایط کنونی جامعه جهاد است

مراسم گرامیداشت دهه کرامت ۱۴۰۲ در مسجد امام حسن مجتبی با سخنرانی حجت الاسلام هاشمی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۱۶۳۴۵
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

فرزندآوری در شرایط کنونی جامعه جهاد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم،  حجت الاسلام هاشمی در این مراسم گفت: دهه کرامت دهه ای است که تولد فرزندان حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) است. امام موسی کاظم(علیه السلام) در دوران زندگی خود کار های بزرگی را انجام دادند اما یکی از کار هایی که امام انجام داد و خیلی به چشم نمی آید فرزند آوری امام بود.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم (علیه السلام) ۱۸ پسر و ۱۹ دختر داشت، امام کاظم(علیه السلام)قصد مقابله با عباسیانی داشت چون آنها می خواستند تمام فرزندان پیغمبر را از بین ببرند تا کسی دیگر نتواند مردم را هدایت کند.

هاشمی اضافه کرد: هارون روزی نزد قبر پیغمبر(صل الله علیه و آله) رفت و گفت سلام بر تو ای رسول خدا و سلام بر تو ای عمویم! امام کاظم(علیه السلام) آنجا حضور داشت و فرمود سلام بر تو ای رسول خدا و سلام بر تو ای پدرم! آنها تا می توانستند سادات را با هدف نابودی نسل پیغمبر کشتند تا بگویند پس ما که پسر عمو های پیامبر هستیم خلافت برای ماست.

وی عنوان کرد: امام به تمام سادات کمک می کرد تا هر چه زودتر ازدواج کنند تا فتنه آنها را خنثی کند. امروزه بزرگترین جهاد برای ما فرزند آوری است و همه میدانیم که جمعیت اطراف رو به کاهشی است و روزی میرسد که ما باید به داخل ایران آدم وارد کنیم. این میشود جهاد!

انتهای پیام/محمودی

ارسال نظرات
آخرین اخبار