خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج عشایری:

وظیفه سران ایلات و طوایف، بازگو کردن خدمات انقلاب برای عشایراست

سرهنگ سعیدی گفت: بزرگان عشایر باید دستاوردها، خدمات و برکات جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنند.
کد خبر: ۹۵۱۵۹۱۵
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

وظیفه سران ایلات و طوایف، بازگو کردن خدمات انقلاب برای عشایراست
به گزارش خبرگزاری بسیج،  سرهنگ سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در همایش سران ایلات ، طوایف و معتمدین استان لرستان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات حاج عمران، حماسه سوم خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بروجردی ملقب به مسیح کردستان، بیان کرد؛ عشایر امروز نقش بی‌بدیلی در امنیت کشور دارند و این امنیت چه در بحث امنیت ملی و دفاعی و چه در بحث امنیت غذایی و اقتصادی نمایان است.

 عشایر به عنوان تاریخ سازان این سرزمین و تجلی غیرت و میهن پرستی هستند
سعیدی با تشریح تاکتیک دشمن در رویارویی با مردم ، گفت: جنگ دیروز جنگ نظامی بود و عشایر دلیر همانند تاریخ پر افتخار خود، در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم ۱۱ هزار شهید نشان دادند هرجا که نیاز باشد از تمامیت ارضی ایران عزیز و دفاع از آرمان ها ارزش ها و کیان کشور پیشرو هستند.

مسئول سازمان بسیج عشایری خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ ترکیبی است و دشمن از تمامی جهات ازجمله تهاجم اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای، دیپلماسی، فرهنگی و غیره عزم خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی جزم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ابتدا با جنگ سخت(تهاجم رژیم دست نشانده ی بعث) و امروز از راه جنگ نیمه سخت و نرم وارد شده است. جنگ نرم به مراتب سخت تر از جنگ سخت و نظامی است و هوشیاری و هوشمندی دائمی و همیشگی را نیازمند است، در جنگ نرم دشمن مباحث فرهنگی و اعتقادی و حمله به ارزشهای دینی و افتخارات ملت ایران را مورد هدف قرار داده است و ما اگر هوشیار نباشیم و جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار ندهیم آسیب خواهیم دید.

سعیدی گفت: هدف دشمن ، فاصله انداختن بین مردم ، مسئولین، امام و امت است و برای رسیدن به این هدف شوم خود از روش ها و ابزار مختلفی مانند دروغ، تزویر، شایعه استفاده می کند.

سرهنگ سعیدی مطرح کرد: در جنگ نرم ما باید با استفاده از ابزار ، امکانات و تکنولوژی در فضای مجازی و حقیقی روشنگری کنیم و مانع از به ثمر رسیدن اهداف دشمن که تضعیف نظام، ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت، ایجاد شکاف بین امام و امت، از بین بردن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی شویم.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با بیان اینکه جنگ اقتصادی و تحریم های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی است، افزود: جنگ اقتصادی ادامه راه جنگ نظامی است و دشمن در نظر دارد با کنترل منابع حیاتی اقتصادی کشور نظام را ناکارآمد نشان داده و اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت را از بین ببرد.

سرهنگ سعیدی گفت: دشمن پس از ناامیدی در حمله نظامی و جنگ سخت با عوامل خود و پروپاگاندای رسانه‌ای خود به بدبین سازی، تحقیر، ایجاد اختلاف، شکستن اتحاد مردم و دروغگویی روی آورده است.

سرهنگ سعیدی در ادامه بیان کرد: بعد از موفقیت‌های اخیر در عرصه بین المللی و دیپلماسی عزتمندانه نظام جمهوری اسلامی، دشمن احساس خطر کرده و سعی دارد اذهان مردم به ویژه جوانان را منحرف سازد و نظام را منزوی و به بن بست رسیده معرفی کند لیکن در این عرصه جوانان، نخبگان، ریش‌سفیدان و همه ملت ایران مسئول اند که نقشه ی دشمن را بدانند، آن را بیان کنند و راهکار ارائه دهند.

سعیدی نقش ریش سفیدان را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: ریش‌سفیدان باید در تقویت بنیان خانواده تلاش کنند و تجربیات خود را در اختیار جوان‌ترها قرار داده و اجازه ندهند تغییر سبک زندگی امروزی که به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی رخ داده است از جوانان ارزشها و اصول را سلب کند.

وی افزود: ریش سفیدان و بزرگان عشایر نقش مهمی در ارتقای نظم و امنیت در جامعه عشایری دارند، لذا انتظار می رود جهت ارتقای امنیت پایدار در مناطق عشایری با دستگاههای مربوطه تداوم همکاری داشته باشند و در راستای حفظ و توسعه وحدت و انسجام بین طوایف نقش آفرینی ویژه داشته باشند.

سرهنگ سعیدی گفت: بزرگان عشایر نقش بسیار مهم و خطیری در جهاد تبیین در بین عشایر داشته و لازم است برای جوانان عشایر و نسل امروزی رویکردهای رژیم پهلوی و خیانت هایی که این رژیم به عشایر داشته را بیان کنند و اجازه ندهند امپراطوری های رسانه ای چهره این دزدان اموال مردم و این خیانت کاران به ملت ایران را تطهیر کنند و چهره ای بزک کرده از آنها به مردم معرفی شود.

وی افزود: بزرگان عشایر باید دستاوردها، خدمات و برکات جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنند، عشایر از نگاه نظام اسلامی دارای ارزش و اعتبار بوده و امامین انقلاب همواره از عشایر به عنوان یک ذخیره و قشر وفادار به نظام جمهوری اسلامی یاد کرده اند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار